Inbjudan till fotbollsfest i Oxhagen

Hyresgästföreningens smygstartade nattfotboll i Oxhagen har gjort succé och första juli är det stor premiär med grillning.

-Det känns jätteroligt att vi fått så stor uppslutning och vi får höra från många av ungdomarna att de är stolta att det händer något i deras bostadsområde, säger Hemn Ghaderi, projektledare för projektet Nattfotboll i Oxhagen.

Efter uppmärksammade oroligheter i Oxhagen bestämde sig Hyresgästföreningen att tillsammans med bostadsbolagen arrangera nattfotboll i Oxhagen.

- Allt gick väldigt snabbt från idé till genomförande och budskapet om fotbollen spreds snabbt. Under de två första helgerna som vi mjukstartat med har det varit en stor uppslutning, därför ska det bli jätteroligt att ha en stor premiär på fredag, säger Hemn Ghaderi, projektledare på Hyresgästföreningen.

Spelandet börjar vid åtta på fredagskvällen första juli och pågår fram till midnatt.

Det skulle vara jätteroligt om ni vill komma förbi och göra ett reportage på fredag.

Vi skulle också vara tacksamma om ni hörde av er i förväg så att vi berätta för ungdomsledarna innan så att de känner att de hinner förbereda sig.

MVH

Hemn Ghaderi, projektledare för Nattfotbollen i Oxhagen, Hyresgästföreningen 073-555 84 50

Pär Ejdsäter, verksamhetsutvecklare, Hyresgästföreningen, 010-459 15 99

Jacob Höglund, strateg, Hyresgästföreningen 070-370 84 03