Välkommen till ett seminarium om regnbågsboenden

West Pride i Göteborg genomförs för tionde gången och i år är Hyresgästföreningen en av aktörerna under festivalen. Torsdag den 9 juni kl 18.00–19.30 genomför vi ett seminarium i vår Arena: Första Lång med riksdagsledamöterna Robert Hannah (L) och Hans Linde (V) samt företrädare för flera föreningar, bland annat Homan och HBT-seniorerna. Moderator är Jazz Munteanu.

Seminariet heter "Kan exkludering leda till inkludering? Bra för individen? Bra för samhället?" Samtalet arrangeras av Hyresgästföreningen och är en officiell programpunkt under West Pride 2016.

- Vårt fokus är att hemmet ska vara en trygg plats för alla. Frågan är om regnbågsboenden är en lösning på detta för HBTQ-personer? Det är den frågan vi vill samtala kring, säger Thomas Martinsson, bostadspolitisk sakkunnig på Hyresgästföreningen Region västra Sverige.

- West Pride är i grunden en kulturfestival och vi kommer att varva samtalet med musik av Christina Kjellsson.