Välkommen på seminarium och invigning av Arena; Första Lång

Den 12 april anordnar Hyresgästföreningen ett seminarium på temat ”Hållbar ombyggnation – går det”? Samtidigt vill vi passa på att visa upp vår nya mötesplats Arena: Första Lång. I huset finns både vårt nya regionkontor och i bottenvåningen en publik del med restaurang, café samt scen.

Seminariet startar direkt efter lunch klockan 13.30 och beräknas vara slut 16.30.

Under seminariet träffar du följande talare:

Först ut är Olof Andersson, vd för Fastighets AB Trianon i Malmö, som berättar om bolagets arbete med om- och nybyggnation i bostadsområdet Lindängen.

Därefter kommer Chris Österlund, chef för ekonomi-finans hos branschorganisationen Sabo, att berätta om arbetet för att försöka få fram en "Kombo-modell" även för ombyggnation.

Efter en fikapaus berättar Jesper Bryngelsson, biträdande chef för lokalt utvecklingsarbete hos Hyresgästföreningen, om det ombyggnadsavtal som nyligen tecknats med HSB i Göteborg. Därefter möter du Jenny Stenberg, från Chalmers Arkitektur, som talar om erfarenheterna av hyresgäst/medborgarinflytande vid ombyggnationer.

Dagens sista talare är Kicki Björklund, vd för Bostadsbolaget i Göteborg, som utifrån sina erfarenheter från Sigtunahem förmedlar erfarenheter av hyresgästinflytande och olika renoveringsnivåer.

Efter seminariets slut blir det rundvandring för alla som vill och hinner och i samband med det bjuder vi också på lite mingelmat.

Du är varmt välkommen att delta både under seminariet och det efterföljande minglet.

Anmäl dig gärna i förväg via e-post till eva.thorpenberg@hyresgastforeningen.se

eller thomas.martinsson@hyresgastforeningen.se så vi vet att maten räcker. Vi är tacksamma om du i anmälan anger om du både stannar på seminarium och mingel. Glöm inte berätta om du har några särskilda matpreferenser.

Återigen varmt välkommen och väl mött den 12 april på Arena: Första Lång, Första Långgatan 17 B.. Närmsta spårvagnshållplats är Masthuggstorget.

Arkivfoto; My Welther