Hyresgästföreningen undersöker underhåll och förvaltning i Klippan

Onsdagen den 27 maj inleder Hyresgästföreningen ett arbete med att undersöka underhållet och fastighetsförvaltningen på Allégatan 6-8, Thorsgatan 3 och Åbygatan 11, 13 och 15 i Klippan.

– Vi har fått starka signaler från de boende att de är missnöjda med sin boendesituation. Det gäller allt från trasiga spisar till mögelangrepp i lägenheterna. Förhoppningsvis finns det inga allvarliga problem men vi tar hyresgästernas signaler på största allvar och har därför beslutat att genomföra en RIBB, säger David Hörgerud, förhandlare på Hyresgästföreningen.

En koncentrerad insats kommer att göras på adresserna som innebär att personal från Hyresgästföreningen besöker ett antal lägenheter som enligt hyresgästerna är belastade med problem. Det finns i dagsläget ingen förhandlingsordning mellan Hyresgästföreningen och fastighetsägaren men en dialog är inledd för att upprätta en sådan.

För ytterligare information kontakta:
David Hörgerud, förhandlare, 010 - 459 17 49, 0702-29 13 87

--------------------------------------------------------------------------------------

Vad är RIBB?
RIBB står för ”rättslig inventering i befintlig bebyggelse” och innebär att vi söker upp medlemmar i ett särskilt område, kartlägger problem och företräder medlemmar. En RIBB utförs efter att vi hört talas om att en viss fastighet eller område har brister i underhåll och fastighetsförvaltning.