Hyresgästföreningen inleder samarbete med mediebyrån AdOn

Efter en intensiv upphandling har Hyresgästföreningen beslutat sig för att inleda ett samarbete med mediebyrån AdOn. Mediebyråvalet är ett steg av flera i arbetet med att vrida kommunikationen från traditionell reklam till en mer frekvent digital närvaro.

-Det känns spännande att inleda ett nytt samarbete med AdOn. Det har varit en tuff upphandling med flera framgångsrika och duktiga byråer inblandade men till slut kändes valet av AdOn självklart, säger Jan Ferlin, Hyresgästföreningens kommunikationschef, i en kommentar.

-AdOn har visat ett stort engagemang, hög kreativ höjd och en förståelse för våra utmaningar. Vi kommer i höst inleda ett arbete med att ta fram ett nytt vasst kommunikativt koncept. Vi tänker samtidigt pröva nya sätt att arbeta mot olika målgrupper.

-Vi ska gå från att ha stora reklamkampanjer vår och höst till att istället arbeta med att ha en ”ständig närvaro” i människors vardag. I det arbetet tror vi att AdOn kommer komplettera oss bra och bidra till att vår verksamhet utvecklas. Det känns därför väldigt roligt att inleda detta samarbete, säger Jan Ferlin.

AdOn är specialiserade på medierådgivning, analys och strategi. Byrån startade år 2000, är baserad i Stockholm och har 15 anställda.

-Vi är otroligt glada och stolta över att Hyresgästföreningen har valt att samarbete med oss. Vi tar oss an uppdraget med ödmjukhet och starkt engagemang, säger Daniel Eriksson, vd på AdOn.

-Hyresgästföreningen arbetar med en av de viktigaste frågorna i det svenska samhället just nu. Att få vara en del av den arbetsgrupp som ska skapa engagemang och bygga kunskap i den frågan är naturligtvis både utmanande och roligt, säger Johanna Alanko, rådgivare och kundansvarig på AdOn.

För mer information, kontakta:

Jan Ferlin, kommunikationschef Hyresgästföreningen 072-708 10 29