Länets lägsta hyreshöjning i Kralskoga

Länets lägsta hyreshöjning på 0,65% i snitt, det är resultatet av årets hyresförhandling mellan Karlskogahem och Hyresgästföreningen.

Hyreshöjningen för Karlskogahem är länets lägsta hyreshöjning i årets hyresförhandlings omgång. Initialt yrkade Karlskogahem en hyreshöjning på 1,3%, ett bud som Hyresgästföreningen inte accepterade med hänvisning till det gynnsamma ekonomiska läget med extremt låga räntor och små kostnadsökningar i övrigt. De båda parterna enades slutligen i en överenskommelse på en snitthöjning på 0,65 %, ett resultat som Hyresgästföreningen är nöjda med.

- Vi är nöjda med överenskommelsen och hur förhandlingen har fungerat. Det här är bra för Karlskogas hyresgäster. Samtidigt som hyreshöjningen är den lägsta i länet så visar Karlskogahem att de tar ansvar och är villiga att utveckla Karlskoga tillsammans med sina hyresgäster. Det ska dom ha beröm för, säger Marianne Svensson ordförande hyresgästföreningen Karlskoga.

Snitthöjningen på 0,65 % innebär att delar av Karlskogahems hyresgäster inte kommer få någon hyreshöjning alls medan de som får den högsta höjningen får 1,4 %.

För mer information om förhandlingen:

Marianne Svensson
Ordförande Hyresgästföreningen Karlskoga