Jan Ferlin ny kommunikationschef i Hyresgästföreningen

Jan Ferlin har utsetts till ny kommunikationschef i Hyresgästföreningen från och med den 1 november. Han har en gedigen bakgrund som konsult och strategisk rådgivare inom PR och kommunikation.

Jan Ferlin ska leda förbundskontorets Kommunikationsenhet, som ansvarar för kommunikation och opinionsbildning. Kommunikationschefen ingår också i förbundets ledningsgrupp.

Jan Ferlin har en bred och gedigen bakgrund som konsult och strategisk kommunikationsrådgivare, inom både PR- och reklambranschen, offentlig sektor och ideella organisationer. Han grundade bland annat PR-byrån Rikta kommunikation och har även varit VD för Spirit Stockholm. Han har även under ett flertal år lett utbildningar vid Berghs School of Communication.

-Med Jan får vi en drivande kommunikationschef som har visat att han kan nå resultat. Han är dessutom skicklig på både strategiskt tänkande och handfast agerande, säger förbundschef Jan Johnsson.

-Hyresgästföreningen kommer fortsätta prioritera kommunikation och opinionsbildning i det framtidsarbete vi nyligen har inlett. Jan är en kreativ kommunikatör och ledare och jag är övertygad om att han har mycket att bidra med i det arbetet, säger Jan Johnsson.

Utöver att leda Hyresgästföreningens nationella kommunikationsarbete kommer Jan Ferlin även att samordna kommunikationen med organisationens nio regioner. I rollen ligger också att ge konsultativt stöd i dessa frågor åt organisationen.

-Hyresgästföreningen står inför ett spännande utvecklingsarbete men också inför en rad utmaningar. Det känns därför både inspirerande och spännande att tillsammans med övriga medarbetare få driva organisationens kommunikationsarbete, säger Jan Ferlin i en kommentar.

Jan Ferlin efterträder Karin Hagman som har tillträtt en tjänst som senior konsult på PR-byrån Hero.

För mer information kontakta:

Jan Johnsson, förbundschef Hyresgästföreningen 070-645 02 70

Jan Ferlin, tillträdande kommunikationschef Hyresgästföreningen 070-595 70 23