Hyresgästföreningen stoppade planer på utförsäljning

En stor uppslutning av Hyresgästföreningens medlemmar satte press på politikerna. Kommunfullmäktige i Burlöv beslutade igår att det inte ska bli någon utredning om förutsättningarna för en utförsäljning av Burlövs Bostäder.

Hyresgästföreningen hade inför kommunfullmäktigemötet skickat ut information till alla medlemmar i Arlöv och Åkarp. En av uppmaningarna för att protestera mot planerna på utförsäljning var att komma till kommunhuset i Burlöv innan fullmäktigesammanträdet och det gjorde över 100 personer.

– Det är väldigt roligt att så många kom! Att vi lyckades stoppa planerna på utförsäljning av Burlövs Bostäder visar tydligt att det lönar sig att vara många som kämpar tillsammans. Nu måste vi fortsätta påverka Burlövs kommun att ta sitt samhällsansvar och bygga fler hyresrätter till rimliga hyror i Burlöv, säger Kenneth Brunhoff, bostadspolitisk talesperson i Hyresgästföreningen Burlöv/ Lomma/ Staffanstorp.

För ytterligare information kontakta:
Kenneth Brunhoff, bostadspolitisk talesperson Hyresgästföreningen Burlöv/Lomma/Staffanstorp, 0709-56 95 89
Anneli Philipson, bostadspolitisk utredare, 040-17 43 48
Åsa Cullborn, kommunikationschef, 040-17 43 46