Filma era värsta bostadsminnen

Många av oss har roliga och hemska historier om katastrofala andrahandsuthyrningar, nakenchockar med hyresvärdar eller mögliga kök. Det skulle inte behöva vara så. Alla har rätt till ett bra hem. Men så ser det inte ut i verkligheten.

Var femte ung vuxen (20-27 år) bor idag hos sina föräldrar. En del av dem är gifta och en del av dem har själva barn. Andra bor på kompisars soffor eller i tredje hand, utan att veta om de får bo kvar nästa månad. Samtidigt byggs alldeles för få lägenheter och mycket av det som ändå byggs är alldeles för dyrt.

Hjälp till att sprida kunskap om bostadskrisen. När många har kunskap blir det lättare att hitta lösningar.

Samla dina kompisar och prata om era värsta bostadsminnen. Filma och dela på sociala medier med hashtaggen #ettbrahem. Tagga @hyresgasterna på Twitter och @hyresgastforeningen på Instagram eller dela till Hyresgästföreningen på Facebook.

Vill du veta mer om läget? Här hittar du fakta och våra åsikter!

Vill du också göra skillnad?

Som förtroendevald kan du verkligen göra skillnad och förbättra både för dig själv och för andra hyresgäster.