För dig som är medlem

Som medlem i Hyresgästföreningen ska du självklart känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.

Hyresgästföreningen respekterar din integritet som medlem och vill att du ska känna dig helt trygg i hur vi behandlar dina personuppgifter. I vår integritetspolicy hittar du information om vilka uppgifter vi samlar in, varför vi samlar in dem och hur länge uppgifterna sparas. Du får även information om dina rättigheter gentemot oss när det gäller vår behandling av dina personuppgifter.

Om vi lämnar medlemsinformation vidare till en samarbetspartner så skriver vi alltid ett personuppgiftsbiträdesavtal med dem som garanterar att medlemsinformationen inte sprids vidare. Dina uppgifter används endast för att ge dig erbjudanden om avtalade medlemsförmåner.

Kontakta oss

Du har alltid möjligheten att höra av dig till oss om du inte vill bli kontaktad av oss eller våra samarbetspartners. Hör då av dig till Medlemscenter

Har du frågor om vår behandling av dina personuppgifter kan du höra av dig till vårt Dataskyddsombud.

På Datainpektionens hemsida kan du läsa mer om EU:s dataskyddsförordning, GDPR, 2016/679.