bostadsområde malmö
Hyresgästföreningen

Victoria Park

Som hyresgäst hos Victoria Park är du varmt välkommen att gå med i Hyresgästföreningen. Vi är en av Sveriges största folkrörelser som tror på att vi kan förändra tillsammans och skapa tryggare boenden för alla människor. När du blir medlem hos oss går du med i en levande mötesplats för boendefrågor och kan vara med och påverka både din och dina grannars boendesituation.

Victoria Park – kort historik

Victoria Park grundades år 2006 och är ett bostadsbolag som förvärvar, äger och förädlar bostäder, framförallt i miljonprogramsområden. Sedan 2019 ägs bolaget av Vinovia som är ett av Europas största bolag. Victoria park tror på att utveckla hållbara bostäder där du ska kunna trivas och stanna längre framöver. De erbjuder hyresrätter för såväl barnfamiljer som studenter och pensionärer där människan alltid står i fokus och där det finns plats att växa.

Så kan du som bor hos Victoria Park bli medlem

Bor du i en hyresrätt som förvaltas av Victoria Park? Då ska du bli medlem i Hyresgästföreningen redan idag. Vi är en starkt och kunnig organisation som finns där för dig när du behöver oss. Du kan få hjälp med hyresförhandlingar, hyresjuridisk rådgivning och vi kan företräda dig i Hyresnämnden om det skulle behövas. Med vår förening i ryggen kan du känna dig trygg med ditt boende.

Förutom en rad medlemsförmåner får du även vår tidning Hem & Hyra som ges ut åtta gånger om året. Ansök om medlemskap i Hyresgästföreningen direkt här på vår hemsida och upptäck vår gemenskap.

Undrar du något om medlemskap eller hur vi jobbar kan du kontakta oss på telefon eller mejl. Vi svarar gärna på dina frågor!