En barnhand som tar en jordgubbe
Kelly Sikkema/Unsplash

SBB

Som hyresgäst i en bostad som förvaltas av SBB ska du gå med i Hyresgästföreningen. Hos oss kan du får hjälp med hyresförhandlingar, få hyresjuridisk rådgivning och stöttning i boendefrågor som rör hyresrätt. Vi är en levande mötesplats som tror på engagemang och gemenskap för att skapa trygga bostadsområden där alla ska kunna trivas.

SBB – kort historik

SBB som står för Samhällsbyggnadsbolaget utvecklar, äger och förvaltar fastigheter i Norden med Sverige som sitt primära fokus. Bolaget har stor erfarenhet av fastighetsutveckling och arbetar aktivt för att förbättra det befintliga fastighetsbeståndet. Hos SBB erbjuds en mängd olika hyreslägenheter för såväl unga som gamla. Här bor du alltid i attraktiva och trygga bostäder där du kan stanna länge framöver.

Så kan du som bor hos SBB bli medlem

Hyr du din bostad av SBB? Då är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Här kan du vara med och påverka boendesituationen för både dig och dina grannar och tillsammans kämpar vi för trygga boenden med schyssta hyresvillkor. Som medlem är du dessutom med och stöttar våra viktiga samarbeten med olika grannsamverkansprojekt med nattvandring och dylikt.

Ansök om medlemskap snabbt och enkelt direkt här på vår hemsida och gå med i en av Sveriges största folkrörelser. Vi finns för dig när du behöver oss och du kan vara med och förändra hyresbranschen till det bättre. Dessutom får du ta del av en rad härliga medlemsförmåner!

Vill du veta mer om medlemskap och hur vi på Hyresgästföreningen jobbar? Kontakta oss gärna på telefon eller via mejl!