Inredningsbild ur vardagsrum
Jade Stephens/Unsplash

Hembla

Är du hyresgäst hos Hembla ska du bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Vi finns alltid vid din sida och kan hjälpa dig med hyresförhandlingar, ge hyresjuridisk rådgivning och stötta dig i boendefrågor som rör hyresrätt. Skulle det behövas kan vi även företräda dig i Hyresnämnden. Vi tror på att alla människor har rätt till ett tryggt hem och tillsammans med dig kämpar vi för ett samhälle med schyssta hyresvillkor.

Hembla

Är du hyresgäst hos Hembla ska du bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Vi finns alltid vid din sida och kan hjälpa dig med hyresförhandlingar, ge hyresjuridisk rådgivning och stötta dig i boendefrågor som rör hyresrätt. Skulle det behövas kan vi även företräda dig i Hyresnämnden. Vi tror på att alla människor har rätt till ett tryggt hem och tillsammans med dig kämpar vi för ett samhälle med schyssta hyresvillkor.

Hembla – kort historik

Hembla är bostadsbolaget som alltid sätter dig som hyresgäst i fokus. De tror på att ett hem är mer än bara fyra väggar och bidrar därför till att skapa levande stadsdelar där alla kan trivas – såväl barn som studenter och pensionärer. När du bor hos Hembla bor du hos ett bolag som jobbar för människor, samhälle och miljö och för att du ska känna dig välkommen hem.

Så kan du som bor hos Hembla bli medlem

Hyr du din bostad av Hembla är du varmt välkommen att bli medlem hos oss på Hyresgästföreningen. Vi är en av Sveriges största folkrörelser som tillsammans kämpar för ett inkluderande och hållbart samhälle. Var med och påverka boendesituationen för både dig och dina grannar genom att skapa gemenskap och trygghet i ditt bostadsområde.

Ansök om medlemskap i Hyresgästföreningen idag och upptäck alla våra förmånliga erbjudanden. Du får en stark och kunnig organisation i ryggen och tillgång till en levande mötesplats där vi bjuder in till samtal för att utveckla idéer och kunskap. Dessutom får du vår populära tidning Hem & Hyra direkt till brevlådan åtta gånger om året.

Vill du veta mer om medlemskap och hur vi jobbar? Kontakta oss gärna på telefon eller via mejl!