man tittar ut i fönster

Hyresvärdar i Sverige

När du är på jakt efter en ny lägenhet kan det vara en god idé att kolla upp vilka hyresvärdar som finns i din kommun. Kontaktuppgifter hittar du i vårt register nedan.

Bli medlem i Hyresgäst­föreningen när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta till kan du bli medlem hos oss i Hyresgäst­föreningen. Vi finns där för alla som bor i hyresrätt. Vi förhandlar din hyra, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Dessutom får du mängder av rabatter på allt från streamintjänster, biobiljetter till hyrbilar och hotell. Läs mer om medlemskapet här

Hyresvärdar i Sverige A till Ö

Västra Storgatan i Kristianstad
Måns Sjödahl

ABK - Kristianstadbyggen

ABK - Kristianstadbyggen är Kristianstads kommuns största bostadsbolag som äger och förvaltar cirka 9 000 bostäder. Bostadsbolaget ägs av Kristianstads Kommunföretag AB och erbjuder bostäder i hela kommunen.

Lunds universitet skymning
Karl JK Hedin on Unsplash

AF Bostäder

Stiftelsen AF Bostäder är ett fristående företag med starka band till studentorganisationen Akademiska Föreningen i Lund. Studentbostadsföretaget förvaltar cirka 6 000 bostäder fördelade på 17 bostadsområden i Lund och är därmed Sveriges största studentbostadsföretag.

Bostadsområdet Brogården i Alingsås

Alingsåshem

Alingsåshem är ett allmännyttigt kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar drygt 3 400 hyresrätter. Alingsåshem är det största bostadbolaget i Alingsås.

familj myser i soffan

Balder

Balder är en privat hyresvärd som äger ca 13 000 lägenheter fördelat över ett trettiotal svenska orter. Bolaget äger och förvaltar bostäder även i flera nordiska länder.

LO-Borgen på Norra bantorget i Stockholm

Bantorget Hyresbostäder

Bantorget är en privat hyresvärd som ägs av sju fackförbund inom LO - Landsorganisationen i Sverige.

Boet Bostads logga

Boet Bostad

Boet Bostad är baserat i Stockholm och utvecklar hyresrätter och vård- och specialbostäder i Sveriges storstäder, regionstäder och universitetsstäder.

Umeå

AB Bostaden Umeå

Bostaden Umeå är ett allmännyttigt bostadsföretag som äger och förvaltar cirka 14 500 lägenheter och korridorsrum i Umeå kommun. Bostadsbolaget är den största uthyraren av studentbostäder i Umeå.

Skyline Göteborg

Bostadsbolaget

Bostadsbolaget har omkring 24 000 lägenheter av olika typer och storlekar runt om i Göteborg. Bolaget, som var det första allmännyttiga bostadsföretaget i Göteborg, är en del av Framtidenkoncernen, som ägs av Göteborgs Stadshus AB vilken i sin tur ägs av Göteborgs Stad.

balkonger

Bostadsstiftelsen Platen

Bostadsstiftelsen Platen är en allmännyttig hyresvärd som förvaltar drygt 5 700 lägenheter inom Motala kommun.

Bebis leker

Bostjärnan aktiebolag

Bostjärnan aktiebolag är ett familjeföretag som finns i framför allt Göteborg och Västerås. Sammanlagt äger och förvaltar bostadsbolaget cirka 1 600 lägenheter i Västerås, Göteborg, Mölndal och Solna.

Barnvagn, mamma och  barn med slöja promenerar i Borås

Bostäder Borås

Bostäder Borås är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Borås stad. Bolaget äger och förvaltar över 6500 lägenheter i Borås kommun. Lägenheterna förmedlas efter kötid via bolagets hemsida.

Barbrovägen 4 Botkyrka
Botkyrkabyggen, Creative Commons

Botkyrkabyggen

Botkyrkabyggen är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs och drivs av Botkyrka kommun, som gränsar till Stockholm. Botkyrkabyggen är det största bostadsbolaget i Botkyrka, de äger och förvaltar nära 11 000 hyresrätter.

Tekniska verken i Linköping

Botrygg

Botrygg är en privat hyresvärd med fastigheter på flera orter i mellersta Sverige. Bolaget äger och förvaltar över 4000 bostäder.

Hyresvärden ByggVesta

ByggVesta

ByggVesta är en organisation som sedan 2000-talet utvecklar gröna bostadsfastigheter för egen förvaltning. Idag har de 4 500 lägenheter fördelat över flera svenska storstäder.

CA Fastigheter

CA Fastigheter är ett privat fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar hyresrätter och kommersiella fastigheter i Malmö, Växjö, Borås, Jönköping, Stockholm och Kalmar samt i Tyskland, Estland och Ryssland. Ungefär hälften av beståndet utgörs av bostäder – totalt 3600 lägenheter.

Trollhättan, Kungsgatan och allén
Trollhättan, Kungsgatan och allén

Eidar - Trollhättans bostadsbolag

Eidar är Trollhättans kommunala bostadsbolag - bolaget är allmännyttigt och har fler än 6400 hyresrätter i Trollhätten

hammarby sjostad spårvagn stockholm skymning

Einar Mattsson

Einar Mattsson är en privat hyresvärd i Stockholm. Einar Mattssons hyresrätter förmedlas via Stockholms bostadsförmedling samt på Einar Mattssons hemsida. Bolaget tillämpar ingen strikt kötidsprincip utan gör en "En samlad bedömning utifrån kötid, ekonomi och referenser".

Ernst Rosén

Ernst Rosén är en privat hyresvärd med över 2000 lägenheter främst i Göteborg. Bolaget äger och förvaltar även fastigheter i Lerum och Kungsbacka. Ernst Rosén bildades på 50-talet av byggmästaren Ernst Rosén.

Familj

Familjebostäder

Familjebostäder är ett allmännyttigt bostadsbolag. För närvarande finns drygt 19 000 bostäder i bolaget. Bostäderna finns över hela Stockholm, från Hässelby i nordväst till Farsta i Söder.

Familjebostäder i Göteborg

Familjebostäder i Göteborg har drygt 19 000 lägenheter av olika typer fördelat på omkring 450 hus runt om i Göteborg. Det är ett allmännyttigt bostadsföretag med stort fokus på att utveckla nyproduktionsprojekt med hyresrätter.

Sundbyberg

Förvaltaren

Förvaltaren är en allmännyttig hyresvärd som ägs av Sundbybergs stad. Bolaget förvaltar över 6600 lägenheter vilket gör dem till en av de största hyrevärdarna i Storstockholm. Lägenheterna förmedlas efter kötid via Förvaltarens hemsida.

Gotland

Gotlandshem

Gotlandshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Region Gotland. Bostadsbolaget äger och förvaltar drygt 4 700 lägenheter vilket gör bolaget till Gotlands största.

hus gårdsten göteborg

Gårdstensbostäder

Gårdstensbostäder är en allmännyttig hyresvärd i Göteborg. Bolaget äger och förvaltar omkring 3000 lägenheter i stadsdelen Gårdsten. Bolaget ingår i den Göteborgs kommunala allmännyttiga bostadskoncern AB Framtiden.

Par med hund i skogen

Gävlegårdarna

Gävlegårdarna är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbostadsbolag. Företaget äger och förvaltar över 14 000 lägenheter. Bostadsbolaget ägs av Gävle kommun.

Halmstad Tylösand

Halmstads Fastighets AB

Halmstads Fastighets AB är Halmstads största bostadsbolag med cirka 11 000 lägenheter i hela kommunen.

På bilden ser man en brun soffa och vinylskivor
Hannah Busing/Unsplash

Haninge Bostäder

Haninge Bostäder är en allmännyttig kommunal hyresvärd som ägs av Haninge kommun. Bolaget äger och förvaltar nästan 2400 hyresrätter. Lediga lägenheter läggs ut på Haninge Bostäders hemsida och förmedlas utifrån kötid.

Gul husfasad
Devon Owens/Unsplash

Heimstaden

Heimstaden är en privat hyresvärd med över 10 000 lägenheter i Sverige fördelat över orterna Eskilstuna, Eslöv, Falköping, Gävle, Göteborg, Helsingborg,  Karlskrona, Katrineholm, Klippan,  Landskrona, Linköping, Ljungby, Luleå, Lund, Malmö, Norrköping, Sandviken, Skellefteå,  Stockholm, Strängnäs, Söderköping, Trelleborg, Umeå, Uppsala,  Vetlanda, Värnamo, Växjö, Ystad, Örebro och Örkelljunga.

Grönkullagård Helsingborgshem
Helsingborgshem

Helsingborgshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Helsingborgs stad. Helsingborgshem förvaltar över 11 600 hyresrätter. Helsingborgshems lägenheter förmedlas efter kötid. Söker lägenhet gör du på Helsingborgshems hemsida.

Husrad

HSB

HSB är en kooperativ bostadsrörelse som började år 1923 och finns i hela landet. Kooopertivet äger och förvaltar 25 000 hyresrätter och 340 000 bostadsrättslägenheter. För att söka lägenhet behöver du vara medlem och bospara i HSB. Som medlem kan du samla poäng och söka lediga lägenheter. Lägenheterna förmedlas efter kötidspoäng på HSB:s hemsida.

Huge Bostäder
Patrick Perkins/Unsplash

Huge Bostäder AB - Huddinge

Huge Bostäder AB ägs av Huddinge kommun och har ungefär 8000 lägenheter runtom i Huddinge.

Tegelhus i Norrköping

Hyresbostäder i Norrköping

Hyresbostäder är Norrköpings största bostadsföretag med cirka 9 800 lägenheter och drygt 300 lokaler.

Uteplats med stenläggning och buskar
Per-Arne Rosenqvist

Ikano Bostad

Ikano Bostad startades av Ingvar Kamprad som även startade IKEA.  Bolaget äger och förvaltar omkring 6000 hyresrätter i Malmö Stockholm och Västerås.

Barn går utomhus

JM AB

JM fokuserar på nyproduktion av bostäder i storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Bostadsbolaget utvecklar, bygger och förvaltar hyresbostäder i Stockholms­regionen.

järfälla flygbild
istock

Järfälla hus

Järfälla hus är ett allmännyttigt bolag som ägs av Järfälla kommun. Bolaget förvaltar 5 700 lägenheter. Järfällahems lägenheter förmedlar efter kötid via järfälla hus hemsida. Från att du fyllt 16 år kan du söka lägenhet hos Järfällahus. Du behöver också vara bosatt i Järfälla kommun.

Kalmar slott

Kalmarhem

Kalmarhem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Kalmar kommun. Bostadsbolaget är Kalmars största med cirka 5 200 lägenheter. Kalmarhem erbjuder allt från vanliga lägenheter till student-, ungdoms- och trygghetsbostäder.

Karlskrona hamn

Karlskronahem

Karlskronahem är med sina omkring 3 700 hyresrätter Karlskronas största bostadsbolag. Karlskronahem ägs av kommunen.

Karlstad

Karlstads bostad AB

Karlstads bostad AB är ett kommunalt bostadsbolag. Runt om i centrala Karlstad förvaltar och äger bostadsbolaget cirka 7 500 hyreslägenheter.

Eskilstuna

Kfast

Kfast bygger, utvecklar och förvaltar lägenheter runt om i hela Eskilstuna. Bostadsbolaget har drygt 7 000 bostäder i sitt bestånd.

Falun

Kopparstaden

Kopparstaden är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Falu kommun. Bostadsbolaget äger och förvaltar drygt 6 000 lägenheter i Falun.

K2As logotyp

K2A

K2A eller Knaust & Andersson Fastighets AB äger och förvaltar ca 5000 hyreslägenheter i Stockholm, mälardalen samt universitets och högskoleorter. K2A skriver på sin hemsida att de siktar mot att bli det första klimatpositiva fastighetsbolaget i Sverige.

Bilden visar detaljer i ett sovrum
Justin Schuler/Unsplash

Landskronahem

Med sina 2 700 lägenheter är allmänyttiga Landskronahem ett av de största bostadsbolagen i Landskrona. Bolaget ägs helt av Landskrona stad och har visionen att skapa trygga, miljövänliga boenden som är tillgängliga för alla.

Söker lägenhet hos Landskronahem gör du på Landskronahems bostadskö. Bolagets hyresrätter förmedlas efter kötid.

Vinterlandskap i Luleå

Lulebo

Lulebo är kommunägt och ingår i Luleå Kommunföretag AB. Bolaget äger och förmedlar drygt 7 400 lägenheter runt om i Luleå.

En barnhand tar en jordgubbe från ett fat
Kelly Sikkema/Unsplash

Lundbergs Fastigheter

Lundbergs Fastigheter är en privat hyresvärd som äger omkring 7 000 lägenheter fördelat på tio svenska städer; Arvika, Eskilstuna, Göteborg, Jönköping, Karlstad, Linköping, Norrköping, Södertälje, Örebro och Stockholm.

Lund

Lunds Kommuns Fastighets AB

Lunds Kommuns Fastighets AB ägs av Lunds kommun. Bostadsbolaget äger och förvaltar drygt 10 000 bostadslägenheter i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Genarp och Reving.

Tre par skor på en dörrmatta
Lisa Fotios/Pexels

M2 gruppen

M2-gruppen är ett privat fastighetsbolag med hyresrätter i Växjö, Tenhult och Jönköping.

Äldre par promenerar i grönskan

Bostad AB Mimer

Mimer är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Västerås stad. Med sina 11 500 hyreslägenheter gör det bolaget till Västerås största aktör på bostadsmarknaden.

Sundsvall

Mitthem AB

Mitthem AB ägs av Sundsvalls kommun genom Stadsbacken AB. Bolaget är Sundsvalls största hyresvärd och har drygt 5 800 lägenheter i sitt bestånd.

bostadsområde_malmö

MKB

MKB är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag. Med över 25 000 lägenheter och drygt 1 000 kommersiella lokaler är det Malmös största fastighetsföretag.

Mölndalsbostäder
Foto: Mölndalsbostäder

Mölndalsbostäder

Mölndalsbostäder är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Mölndals kommun. Bolaget äger och förvaltar cirka 3900 hyresrätter. Mölndalsbostäder har som mål att alla som bor hos dem ska känna ekonomisk trygghet och delaktighet.

höghus sommar

Neobo Fastigheter

Neobo är ett svenskt privatägt fastighetsbolag som äger förvaltar omkring 8400 lägenheter fördelat på över 200 fastigheter på ett trettiotal orter i Sverige.

Nyköping

Nyköpingshem

Nyköpingshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Nyköpings kommun. Med sina omkring 4 000 lägenheter är bostadsbolaget Nyköpings största.

Olov Lindgren AB

Olov Lindgren AB är ett familjeägt fastighetsbolag. Bolaget, som är ett av de större privatägda i huvudstaden, äger omkring 3 500 lägenheter i centrala Stockholm.

Partillebo

Partillebo är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Partille kommun. De förvaltar, bygger och hyr ut bostäder och lokaler – totalt förvaltar de cirka 3 900 bostäder i Partille.

Piteå landsbygd

PiteBo

PiteBo är ett kommunägt bostadsbolag som förvaltar cirka 4 100 lägenheter runt om i Piteå kommun. Bostadsbolaget erbjuder lägenheter för alla åldrar, allt från studentlägenheter till trygghetsboenden.

Poseidon

Bostads AB Poseidon är Göteborgs största bostadsbolag med över 27 000 bostäder. Det är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Göteborgs stad.

Kvällsbild på Jönköping
Jonathan Petersson/Unsplash

Riksbyggen

Riksbyggen är en av Sveriges största fastighetsförvaltare för bostads- och hyresrätter. De är ett kooperativt företag vilket betyder att företaget styrs demokratiskt av sina medlemmar. Riksbyggen har fler än 100 000 hyreslägenheter runt om i Sverige.

Skapa trygghet i bostadsområdet

Rikshem

Rikshem är en privat hyresvärd som äger och förvaltar 29 000 lägenheter. Bolaget äger fastigheter i Norrköping, Umeå, Östersund, Västerås, Kalmar, Helsingborg, Halmstad och Luleå.

Malmö från ovan

Rosengård fastigheter

Rosengård fastigheter ägs av kommunala MKB tillsammans med de privata bolagen Balder, Heimstaden samt Victoriahem. Rosengård Fastigheter bildades 2017 och är medlem i Sveriges Allmännytta.

Barn tittar ut genom fönster

Roslagsbostäder

Roslagsbostäder är ett allmännyttigt bostadsbolag som förvaltar drygt 2 000 lägenheter i Norrtälje, Rimbo, Hallstavik och Älmsta.

Uteplats med stenläggning och buskar
Per-Arne Rosenqvist

Sveafastigheter

Sveafastigheter utvecklar, äger och förvaltar fastigheter i Norden med Sverige som sitt primära fokus. Bolaget äger över 10 000 bostäder fördelat på flera orter, bland andra Eskilstuna, Stockholm, Täby, och Vallentuna.

Göteborgs universitet

SGS Studentbostäder

SGS Studentbostäder har Göteborgs största utbud av studentbostäder. SGS Studentbostäder är en allmännyttig stiftelse och drivs inte i vinstintresse. Planerar du att studera vid Göteborgs Universitet eller Chalmers Tekniska högskola kan du söka lägenhet hos SGS Studentbostäder.

Sigtunahem
Patrick Perkins/Unsplash

SigtunaHem

SigtunaHem äger och förvaltar 4800 hyreslägenheter i Sigtuna kommun. SigtunaHems lägenheter förvaltas via Sigtuna bostadsförmedling.

SKB

SKB står för Stockholms Kooperativa Bostadsförening och är en kooperativ bostadsföreningen som äger och förvaltar 8 115 lägenheter i Stockholm. SKB är en av de största privata hyresaktörerna i Stockholm. Verksamheten som SKB bedriver är så kallad not-for-profit vilket innebär att överskottet återinvesteras och går tillbaka till deras medlemmar.

Bild med vy över Malmö
Pontus Ohlsson/Unsplash

Skandia Fastigheter

Skandia Fastigheter är det svenska bolaget som äger, utvecklar och förvaltar fastigheter, framförallt i våra tre största städer Stockholm, Göteborg och Malmö. Deras vision är att skapa rum som är utformade för samvaro där alla ska känna sig hemma. Bostäderna ska ligga i bra städer som är inspirerande och levande med ”Rum för fler” som är ett motto de jobbar efter. Hos Skandia Fastigheter bor du i attraktiva och trygga bostäder som är utformade med stor passion.

Höstbild från Södra Ryd, Skövde

Skövdebostäder

Skövdebostäder är en allmännyttig kommunal hyresvärd och är den största hyresvärden i Skövde. Bolaget förvaltar 5300 hyresrätter i Skövde kommun

gula och gröna hus

Slättö

Slättö är en privatägd hyresvärd med omkring 8000 fastigheter, befintliga eller i produktion. Bolaget förvaltar hyresrätter i Sverige och Finland. I Sverige finns de i Stockholm och ytterligare i ett tiotal mellanstora städer.

Sollentuna

Sollentunahem

Sollentunahem är en allmännyttig hyresvärd som ägs av Sollentuna kommun. Bolaget äger och förvaltar omkring 5 700 lägenheter i Sollentuna.

hyreshus med gård
Mikael Malmborg

Stena Fastigheter

Stena Fastigheter är en privat hyresvärd som äger och förvaltar cirka 26 000 bostäder i Göteborg, Landskrona, Lomma, Malmö, Stockholm och Uppsala.

Göteborg

Stiftelsen Göteborgs Studentbostäder

Stiftelsen Göteborgs Studentbostäder hyr ut bostäder till studenter vid Chalmers tekniska högskola och Göteborgs universitet. Bostadsbolaget äger och förvaltar drygt 8 000 studentbostäder.

bromma

Stockholmshem

Stockholmshem grundades år 1937 och är nu ett av Stockholms största allmännyttiga kommunala bostadsbolag. Med 27 073 lägenheter är det en av de största hyrevärdarna i Stockholm.

föräldrar vilar i sängen med bäbis
pexels

Stångåstaden

Stångåstaden ägs av Linköpings kommun och är det största bostadsbolaget i Linköping. Bolaget äger och förvaltar omkring 18 500 lägenheter, varav 4 200 är studentbostäder som förvaltas av dotterbolaget Studentbostäder i Linköping AB.

Hyreshus, balkonger, grodperspektiv, hyreshus, hyresgäster, balkonger, Hyresgäst­föreningen
Enkätfabriken

Svenska Bostadsfonden

Svenska Bostadsfonden som också benämns SBF Bostad är en privat hyrevärd . De förvaltar, äger cirka 2 800 lägenheter i Borgholm, Borås, Huskvarna, Hörby, Kalmar, Karlskrona, Laholm, Malmö, Osby, Skellefteå, Skövde, Staffanstorp, Trelleborg, Ystad och Åstorp.

Bild av låga lägenhetshus
Jonathan Pettersson/Unsplash

Svenska Bostäder

Svenska bostäder är en allmännyttig hyresvärd som ägs av Stockholm Stad. Bolaget som är en av Sveriges största hyrevärdar äger och förvaltar 50 000 lägenheter i Stockholm.

Mötesplats

Telge Bostäder

Telge Bostöder är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Södertälje kommun. Bolaget som är Södertäljes största förvaltar cirka 9 500 bostäder varav 650 är radhus. Bostadsområdena finns i Södertälje, Järna, Mölnbo, Hölö och Enhörna.

Malmö

Trianon

Trianon är en privat hyresvärd. Bolaget äger och förvaltar omkring 3000 lägenheter fördelat på orterna Landskrona, Malmö, Osby, Stockholm och Svedala. Företaget äger också samhällsfastigheter och lokaler.

par promenerar

Uddevallahem

Uddevallahem är en allmännyttig bostadsstiftelse som ägs av kommunen. Med sina omkring 4 700 lägenheter är bostadsbolaget Uddevallas största.

Uppsala domkyrka

Uppsalahem

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag med omkring 17 000 bostäder. Bostadsbolaget ägs av Uppsala kommun.

Varberg

Varbergs bostad

Varbergs Bostad är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Varbergs kommun. Bostadsbolaget äger och förvaltar drygt 5 000 lägenheter, framför allt i centrala Varberg men även runt om i kommunen.

bostadsområde_malmö

Victoriahem

I januari 2022 slog sig hyresvärdarna Hembla och Victoria Park samman och bildade det gemensamma bolaget Victoriahem. Bostadsbolaget är med sina 38 000 lägenheter Sveriges största hyresvärd och förvaltar lägenheter i 30 av Sveriges kommuner.

Skålar och muggar på en hylla
Brooke Lark

Väsbyhem

Väsbyhem är en allmännyttig hyresvärd som ägs av Upplands Väsby kommun. AB Väsbyhem äger och förvaltar cirka 5 000 hyreslägenheter, både som radhus och lägenheter i flerfamiljshus.

Jönköping

Vätterhem

Vätterhems fastighetsbestånd finns i de fyra stadsdelarna Råslätt, Strandängen, Österängen och Öxnehaga i Jönköping. Bostadsbolaget äger och förmedlar även fastigheter i centrala Jönköping. Vätterhem har drygt 8 800 lägenheter.

Växjö

Växjöbostäder

Växjöbostäder AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som tillhör Växjö kommun. Bostadsbolaget förvaltar omkring 9 000 lägenheter varav drygt 2 100 är studentlägenheter. Hyresrätterna finns i både stads- och naturnära miljöer.

Bilden visar ett sovrum
Ho Pak/Unsplash

Wallenstam

Wallenstam är en privata hyrevärd med ca 11 000 lägenheter främst i Stockholm och Göteborg. Bolaget både bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter.

hyreshus med gård
Mikael Malmborg

Willhem

Willhem är en privat hyresvärd med fastigheter i Borås, Eskilstuna, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Linköping, Malmö, Skövde, Stockholm, Trollhättan och Västerås. Totalt äger och förvaltar Willhem 26 500 hyresrätter.

Wåhlin Fastigheter

Wåhlin Fastigheter AB är ett av Stockholms största privata fastighetsbolag. Företaget äger cirka 3 500 lägenheter runt om i Stockholm.

Örebro

Örebrobostäder

Örebrobostäder är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Örebro kommun. Bolaget äger drygt 22 500 bostäder runt om i hela kommunen och hyr ut allt från lägenheter, radhus, villor till flerbostadshus.