Personer har möte utomhus
Rawpixel/Unsplash

Om våra utbildningar

Du som är medlem hos oss kan ta del av vårat utbud av utbildningar seminarier och webbutbildningar.

Lärkan: Hyresgästföreningens utbildningsplattform

Visste du att Hyresgästföreningen har en egen utbildningsplattform, Lärkan? Här kan du som medlem eller förtroendevald få handfasta råd och kunskap som kan vara till hjälp i ditt engagemang.

När du loggar in på Lärkan så kan du klicka fram dina aktuella utbildningskataloger. Där hittar du utbildningar som din region anordnar och även nationella utbildningar. En del utbildningar kan du gå hemifrån när du vill i din dator.  För de utbildningar som inte är digitala kommer du här att se information om kommande utbildningstillfällen och anmäla dig direkt. Det enklaste och säkraste sättet att logga in är med BankID. Men om du vill kan du också logga in med ditt medlemsnummer.

Klicka här för att komma till Lärkan.

Digitala utbildningar

Utbudet av utbildningar kommer växa snabbt men det finns redan nu flera digitala utbildningar tillgängliga. Tex vår digitala introduktionsutbildning ” Välkommen till Hyresgästföreningen” Där du får lära dig allt om organisationen, värdegrund och hur man kan engagera sig. Det finns också utbildningar kopplade till ditt uppdrag som förtroendevald tex valberedare eller kassör.

Har du frågor om utbildningar?

Vid tekniska frågor kring inloggning, lösenord, webbläsare samt användarfrågor som hur du anmäler dig till utbildningar och hur du navigerar i Lärkan.

Ring till Medlemscenter på 0771-443 443

Om du har övergripande frågor om nationella utbildningar för medlemmar och förtroendevalda samt utbildningsplattformen Lärkan.

Skicka e-post till nationella utbildningsgruppen

Kontakta din regionala utbildningsledare via e-post om du har frågor om specifika utbildningars innehåll, målgrupp, tider, utskick:

Utbildningsledare Norrland
Utbildningsledare Aros-Gävle