Personer har möte utomhus
Rawpixel/Unsplash

Juridisk rådgivning

Våra rådgivare är utbildade i hyreslagen och kan ge dig bra vägledning. Du kan fråga oss per telefon, e-post eller boka tid för besök.

Det är viktigt att känna till sina rättigheter och skyldigheter som hyresgäst. Det kan handla om allt från att hyra ut i andra hand till tapetsering av lägenheten.

Ibland behövs hjälp i tvister, i andra fall kanske du bara vill få snabba svar på vad som är tillåtet och inte.

För att ta del av våra vanligaste frågor och svar till juristerna, avtalsmallar och andra bra avtal och dokument loggar du enkelt in med ditt BankID.

För våra vanligaste frågor och svar, se Stöd och råd.

Om det behövs företräder vi dig i både hyresnämnd och i allmän domstol. Det är viktigt att du är medlem innan problemet uppstår för att få hjälp fullt ut. Varje år får ca 20 000 medlemmar juridiskt stöd. Och vid fler än 100 000 tillfällen på ett år får medlemmar råd av våra rådgivare. Kika in på Stöd och råd, där kan du hitta svar på många frågor.

Ditt medlemskap börjar gälla när den första medlemsavgiften är betald. Behöver du rådgivning innan den första avgiften hunnit betalas? Ring oss på 0771-443 443 så hjälper vi dig med en snabbare inbetalning.