Två personer sätter upp en taklampa

Få tre månaders kostnadsfritt medlemskap!

Just nu erbjuder vi nya medlemmar kostnadsfritt medlemskap* i tre månader. Passa på att bli medlem redan idag för att ta del av erbjudandet som ger trygghet i ditt liv i hyresrätt. Självklart ska du vara med!

Vårt jobb är att slåss mot orimliga hyreshöjningar och förhandla hyran för dig och tre miljoner hyresgäster. Vi arbetar även för att du ska få mer inflytande över ditt hem och bostadsområde. Som medlem får du dessutom rådgivning, juridisk hjälp vid en tvist, rabatter, förmåner och inte minst en bo-kvar-försäkring om du skulle bli sjuk eller arbetslös.

*Tre månader kostnadsfritt medlemskap, därefter betalar du 85 kronor/månad.

Som medlem får du:

  • Hjälp att förhandla hyran
  • Rådgivning om ditt boende
  • Juridisk hjälp om du under medlemskapet skulle hamna i tvist med din hyresvärd
  • Ökat inflytande över ditt hem och bostadsområde
  • Möjlighet att engagera dig lokalt
  • Bo kvar-försäkring utan kostnad under dina tre första månader som medlem
  • Förmåner och rabatter
  • Tidningen Hem & Hyra

Kampanjvillkor 

Nedanstående villkor gäller för att ta del av kampanjen under perioden 1 april 2023 – 30 juni 2023:

  • Gäller endast vid nytecknande av medlemskap.
  • Person tecknar ett medlemskap under perioden 1 april 2023 till och med 30 juni 2023.
  • Personen registrerar ett autogiro som betalsätt.
  • Hushåll som redan är medlemmar den 1 april 2023 (då kampanjperioden påbörjas) kan inte ta del av kampanjerbjudandet, även om de avslutar sitt medlemskap under kampanjperioden och vill teckna ett nytt medlemskap under kampanjperioden.

Frågor och svar

Här hittar du frågor och svar om erbjudandet tre månader kostnadsfritt medlemskap för nya medlemmar.

Vilka villkor gäller för erbjudandet?

Erbjudandet gäller endast nya medlemmar som tecknar medlemskap mellan 1 april till och med 30 juni 2023 och gäller endast om du valt autogiro som betalsätt.

Om jag redan är medlem och går ur, får jag då ta del av erbjudandet?

Nej, erbjudandet gäller endast nya hushåll. Du som redan är medlem den 1 april (då kampanjperioden påbörjas) kan inte ta del av erbjudandet även om du avslutar ditt medlemskap under kampanjperioden, och tecknar nytt medlemskap under kampanjperioden.

Varför får inte jag som redan är medlem tre månader kostnadsfritt medlemskap?

Erbjudandet är framtaget endast för nya medlemmar för att fler ska få möjlighet att upptäcka fördelarna med vår organisation. Ju fler medlemmar vi är desto mer kan vi påverka. Tillsammans blir vi starkare i allt från hyresförhandlingar till det lokala engagemanget i våra bostadsområden. Du som redan är medlem är oerhört viktig för oss. Glöm inte att ta del av erbjudanden och rabatter hos våra samarbetspartners. Nyfiken? Här hittar du våra nya erbjudanden.  

Hur väljer jag autogiro som betalsätt?

Det gör du enkelt genom att logga in på ”Mina sidor” här längst upp på vår webbplats och välj autogiro som betalsätt. Eller ring till oss på 0771 - 443 443 så hjälper vi dig.

Kan jag få både tre månaders kostnadsfritt medlemskap och tre månaders kostnadsfri bo-kvarförsäkring?

Ja! Du som blir medlem under kampanjperioden får också erbjudande om en kostnadsfri bo-kvarförsäkring under tre månader. Den hjälper dig att betala delar av dina boendekostnader vid arbetslöshet och sjukskrivning. Väljer du att behålla försäkringen kostar den sedan 99 kr per månad. Här hittar du erbjudandet och alla villkor som behöver vara uppfyllda för att ta del av försäkringen.

Om jag kommer i en tvist med min hyresvärd, kan ni ge mig juridisk hjälp innan första medlemsavgiften har betalts in av mig?

Det är viktigt att du är medlem innan problemet uppstår för att få hjälp fullt ut. Tvister som uppkommit innan medlemskapet kan vi inte agera i, men du kan alltid få juridisk rådgivning. Kampanjen innebär att Hyresgästföreningen står för medlemsavgiften för dina tre första månader som medlem. Du får därmed tillgång till juridisk hjälp om du hamnar i tvist med hyresvärden redan från den dagen du tillträtt som medlem under kampanjperioden.

Var hittar jag medlemsförmåner?

Som medlem har du alltid bra förmåner som ger guldkant i din vardag och mer pengar kvar i plånboken. Här hittar du aktuella förmåner just nu.

Hittar du inte det du söker?

Sitt inte och fundera - hör av dig till oss! Vårt medlemscenter svarar på dina frågor kring erbjudandet på 0771 - 443 443 eller via mejl.