Information på lättläst

Det här arbetar Hyresgästföreningen för

Vi arbetar för att alla ska ha rätt
till en bra bostad med rättvis hyra.
Vi arbetar för bättre bostäder
till dem som är hyresgäster nu
och dem som kommer att bli hyresgäster i framtiden.
Vi gör nytta för våra medlemmar.

  • Vi lyssnar på dem och arbetar vidare med deras idéer.
  • Vi är en organisation med medlemmar.
  • Vi hör inte till något särskilt politiskt parti.
  • Vi förhandlar med hyresvärdar om hyror och hyreskontrakt.
  • Vi svarar på medlemmars frågor och ger stöd när de diskuterar med sin hyresvärd.
  • Vi diskuterar med politiker för att hyresgäster ska få det bättre.
  • Vi hjälper medlemmar att själva arbeta för en bättre bostad.

Ring oss på telefon 0771-443 443 om du vill veta mer.