En kvinna äter frukost i köket.

Bli medlem och få hyrestrygghet

När du blir medlem i Hyresgäst­föreningen kan du känna dig trygg! Vi förhandlar din hyra och stöttar dig med juridisk rådgivning. Du kan också teckna en BoKvar-försäkring. Den hjälper dig att ha råd att bo kvar om du skulle bli arbetslös eller långvarigt sjukskriven. Allt detta för bara 85 kronor i månaden. Bli medlem idag!

• Vi förhandlar din hyra

Vi förhandlar hyran i hela landet för att se till att din hyra håller sig på en rimlig nivå. Vi hjälper dig att ta vara dina rättigheter som hyresgäst.

• Juridisk hjälp

Som medlem i Hyresgäst­föreningen kan du få juridisk hjälp om du hamnar i tvist med hyresvärden. Om det behövs kan våra jurister företräda dig i domstol. Hos oss kan du få stöd och service när det gäller allt från droppande kranar till oskäliga hyreshöjningar och uppsagda hyreskontrakt.

• Påverka

Som medlem har du lättare att påverka din boendemiljö. Vill du engagera dig, på egen hand eller tillsammans med dina grannar så kan vi stödja dig med både utbildning och kontakter. Som medlem har du också möjlighet att delta i och påverka hyresförhandlingen.

• Medlemsförmåner och rabatter

Som medlem har du hundratals förmåner och rabatter som gör det enklare att sätta guldkant på din vardag. Du får en BoKvar-försäkring utan kostnad under 3 månader om du blir sjuk eller arbetslös.

För 85 kr får du hyrestrygghet

Hyresgäst­föreningen jobbar för att du ska känna hyrestrygghet i ditt boende oavsett var i landet du bor. Bli medlem idag för 85 kronor per månad.