Vårt intranät

Hyresgästföreningens intranät heter Bosse. Det är ett verktyg som är tänkt att underlätta arbetet för aktiva medlemmar och anställda. Det är vår kanal för kommunikation där vi når varandra och tar del av aktuella händelser. Där kan du läsa och skriva inlägg, föra diskussioner och även dela dokument med andra.

Länk till inloggningssidan för intranätet Bosse

Ny användare - Skapa inloggning

När du har ett aktivt förtroendeuppdrag i Hyresgästföreningen kan du skapa en personlig inloggning till intranätet. Gör så här:

1. Gå till sidan https://bosse.hyresgastforeningen.se .
  2. Välj Förtroendevalda i listan för inloggning.
  3. Klicka på texten "Har du inte inloggning, klicka här".
  4. Fyll i fälten med information om ditt medlemsnummer (som du hittar på medlemskortet och på baksidan av tidningen Hem & Hyra), ditt personnummer och din e-postadress.
  5. Du får även ange ett lösenord som måste innehålla minst åtta tecken, varav en siffra och en versal (stor bokstav).
  6. Klicka på Skapa inloggning.
  7. Nu kommer du få en bekräftelse med e-post där du hittar dina valda inloggningsuppgifter. Kom ihåg att hantera dina inloggningsuppgifter så att inte obehöriga kommer åt dem. Lämna inte ut dem till någon annan.
  8. Välkommen att logga in och ta del av vårt gemensamma material!

Glömt lösenord

Klicka på länken "Glömt lösenord" i fönstret för inloggning. Då skickas ett nytt lösenord till din e-post.

Byt lösenord

Klicka på länken "Byt lösenord" i rutan för inloggning, då får du ange det gamla lösenordet och ett nytt.

Så här fungerar intranätet

I fönstret för inloggning hittar du en manual för intranätet Bosse. Du kan även logga in och klicka runt för att bekanta dig med verktyget. Under Vår verksamhet finns avsnittet Intranätet Bosse där du hittar information om de vanligaste funktionerna och även fler manualer.

Vill du få en introduktion eller utbildning så erbjuder regionerna kontinuerligt utbildningar för förtroendevalda. Kontaktuppgifter till intranätsamordnaren i din region hittar du längre ner på sidan.

Vi utvecklar för att förbättra

För att få ett användbart och väl fungerande intranät behöver du och alla andra användare bidra med innehåll, förbättringsförslag och idéer. Intranätet ska, och måste, utvecklas hela tiden. Den första versionen av Bosse lanserades i september 2012, Bosse 2.0 lanserades i juni 2013. Nu pågår arbetet med att utveckla intranätet till en digital arbetsplats sedan hösten 2016 och beräknas vara klar under hösten 2017.

Synpunkter och förslag

Du som använder intranätet är den verkliga experten. Det är du som ska ha nytta och glädje av arbetsverktyget. Om du har förslag eller frågor om Bosse kontaktar du i första hand intranätsamordnaren i din region. Givetvis blir vi glada om du även rapporterar fel som behöver åtgärdas. Tveka inte att höra av dig!

Regionernas intranätsamordnare

Aros-Gävle, Petra Olofsson