glad kille i kavaj

Bli förtroendevald

Var med och gör ditt bostadsområde bättre! Som förtroendevald hos Hyresgästför­eningen kan du göra skillnad för att skapa trygghet, trivsel och gemenskap i området där du bor. Och vet du vad? Det bästa med att vara förtroendevald är att du gör skillnad samtidigt som du har kul.

Vad innebär det att vara förtroendevald?

Som förtroendevald hos Hyresgäst­föreningen ser du till att medlemmarnas och hyresgästernas röster blir hörda. Det är ett ideellt arbete där du hjälper till att göra ditt bostadsområde bättre. För att bli förtroendevald behöver du vara medlem hos oss och bli nominerad till ett uppdrag. Du kan också själv anmäla ditt intresse till valberedningen eller på årsmötet.

Som förtroendevald finns det många roliga uppdrag du kan engagera dig i. Kanske vill du bli husombud, styrelseledamot eller ordförande? Vad du än väljer att göra, så gör det skillnad.

Blockerat innehåll.

Cecilia Petterson berättar om hur det är att vara förtroendevald!

Bli förtroendevald redan idag

Låter det här som någonting för dig? Kul! Börja med att ta kontakt med din lokala förening, för att se vilka möjligheter som finns. Gå också på din förenings årsmöte. Det är på årsmötet som medlemmarna väljer sina förtroendevalda.

Finns det inte en förening där du bor? Ta kontakt med dina grannar och starta en ny lokal hyresgäst­förening!