Upplägg

Med temat ”Tryggare tillsammans!” ska vi värva så många medlemmar som möjligt. För att nå vårt mål ska vi använda digitala kanaler för att nå hyresgäster och potentiella medlemmar som vill bli medlemmar och kombinera detta med att finnas på plats ute i bostadsområdena och prata med så många människor vi bara kan. Vi förbereder oss både för ett pandemiläge och ett läge där pandemin inte längre hindrar fysisk närvaro.

Såhär kommer det gå till

Varje region väljer ut 1-3 bostadsområden/orter att fokusera på under kampanjen.

Förslag på aktiviteter att göra kommer att finnas i form av kit. Det kommer också att finnas stor möjlighet att kombinera kampanjaktiviteterna med olika lokala/regionala aktiviteter och med parallella bostadspolitiska aktiviteter mot marknadshyror.

Värvarveckans resultat mäts under hela september men lite särskilt under v. 36-38 och under denna tid accelereras den digitala synligheten för att stödja de lokala aktiviteterna under vecka 37.

Vi kommer arbeta i tre faser som hkan förläggas när det passar bäst (förslag inom parentes):

Preppa (förslagsvis vecka 36):

• Digital annonsering
  • Utdelning av material i framför allt utvalda bostadsområden med hjälp av ett prepp-kit

Prata (fokus: vecka 37):

• Digital annonsering
  • Fysisk närvaro i bostadsområdena med pandemisäkrade aktiviteter med hjälp av värvar-kit, tipsrude-kit och genom att ringa till icke-medlemmar i bostadsområdena för att fråga om medlemskap och till medlemmar i bostadsområdena för att fråga om trygghet (trygghetssamtal).

Ta hand om (förslagsvis vecka 38):

• Välkomna nya medlemmar
  • Välkomna och onboarda nya engagerade medlemmar