Mål och Budskap

Förbundsstyrelsen har fattat beslut om att vår kampanjvecka i år i första hand ska vara medlemsrekryterande. Detta speglas också i verksamhetsplanen där det står att all kommunikation ska vara värvande.

Mål: 

Värvarveckan utgår från målen i 51/22. Nerbrutet är detta mål satt: 

  • Rekrytera 6000  medlemmar under september månad. 

Dessa mål ska brytas ner nationellt (och är möjligt att göra även regionalt) och följas upp.   

Budskap: ”Tryggare tillsammans!” 

Med Hyresgäst­föreningen i ryggen, ska våra medlemmakänna sig trygga i sitt boende – vi finns alltid för våra medlemmar!  

Vi är tryggare tillsammans för att: 

  • Hyresgäst­föreningen är en garant för att konsument- och rättsskydd efterlevs på hyresbostadsmarknaden – med oss i ryggen ser vi till att hyresvärdarna sköter sig och att våra medlemmar inte råkar illa utNär problem uppstår ger Hyresgäst­föreningen råd och stöd till sina medlemmar. 
  • Inte behöva vara rädd för att bli av med sitt boende för att marknadshyror införs. Hyresgäst­föreningen påverkar beslutsfattarna.
     
  • Klara av att betala hyran även under pandemi och ekonomisk oro. Hyresgäst­föreningen ser till att hålla hyrorna nere genom att varje år förhandla hyran för över 3 miljoner Hyresgäster i Sverige. 
  • Tillsammans med sina grannar kunna påverka sitt boende och exempelvis få en bra fastighetsskötsel, rusta upp gården eller få bussen att stanna i bostadsområdet.