Mål och Budskap
Förbundsstyrelsen har fattat beslut om att vår kampanjvecka i år i första hand ska vara medlemsrekryterande. Detta speglas också i verksamhetsplanen där det står att all kommunikation ska vara värvande.
Mål:
Värvarveckan utgår från målen i 51/22. Nerbrutet är detta mål satt:
- Rekrytera 6000 medlemmar under september månad.
Dessa mål ska brytas ner nationellt (och är möjligt att göra även regionalt) och följas upp.
Budskap: ”Tryggare tillsammans!”
Med Hyresgästföreningen i ryggen, ska våra medlemmar känna sig trygga i sitt boende – vi finns alltid för våra medlemmar!
Vi är tryggare tillsammans för att:
- Hyresgästföreningen är en garant för att konsument- och rättsskydd efterlevs på hyresbostadsmarknaden – med oss i ryggen ser vi till att hyresvärdarna sköter sig och att våra medlemmar inte råkar illa ut. När problem uppstår ger Hyresgästföreningen råd och stöd till sina medlemmar.
- Inte behöva vara rädd för att bli av med sitt boende för att marknadshyror införs. Hyresgästföreningen påverkar beslutsfattarna.
- Klara av att betala hyran även under pandemi och ekonomisk oro. Hyresgästföreningen ser till att hålla hyrorna nere genom att varje år förhandla hyran för över 3 miljoner Hyresgäster i Sverige.
- Tillsammans med sina grannar kunna påverka sitt boende och exempelvis få en bra fastighetsskötsel, rusta upp gården eller få bussen att stanna i bostadsområdet.