TUR för en dag!

Upplev paradiset på jorden!

Följ med till den anrika 1700-talsgården som ligger perfekt placerad mellan Kattegatt och Kullaberg, med betande kor och lamm runt knuten. Familjen Ivarsson var pionjärer när de planterade sina första vinstockar 2007 och idag är Arilds vingård en av de största och vackraste vingårdarna i Sverige.

Program: En härlig dag i Kullabygden inleds på bästa sätt i salongen på Strövelstorps Bygdegård. Här kan du unna dig en god förmiddagsfika i charmig atmosfär. Ni får korta, spännande presentationer av Belton Travel och Nyhamn of Sweden, mingel och möjlighet att handla kvalitetsprodukter till förmånliga priser. Vi bjuder dig på en riktigt god och hemlagad Bygdegårdslunch med kaffe, innan vi gemensamt reser vidare med den bekväma bussen till berömda Arilds vingård. Strosa bland slingrande vinrankor med druvor såsom cabernet cortis, pinot noir och solaris, njut av smakprov under den guidade turen i vingårdens hjärta; med vinpress, jäsning,buteljering och ekfat på rad. Förutom vinproduceras även snaps och glögg. Ett litet stenkast från vingården ligger rustika Brunnby Boställe. I gårdsbutiken har du möjlighet att köpa allt från mörat kött från gårdens egna djur till närproducerade livsmedel. Vi räknar med att vi är hemma tidig kväll.

Turer från Skåne:

V.41 Malmö - Helsingborg

V.42 Höllviken - Trelleborg - Lund

V43. Tomelilla - Ystad - Klippan

V.45 Hässleholm - Kristianstad - Åhus - Perstorp

Turer från Halland:

V.44 Varberg - Falkenberg - Halmstad

För mer info & hållplatser finns på: https://www.kristianstadbuss.se/tur-for-en-dag-arilds-vingard

Medlemserbjudande

• , +46 (0)42 12 86 75 Karta

Missa ingen förmån. Ladda ner vår förmånsapp.