Urpremiär 9 mars Gemenskapen

En naken föreställning under sektliknande formerTrixter klär av teatern onödig scenografi, kostym och andra fjanterier.Nu är det skådespeleri som gäller… eller? 5 stolar och en elgitarr räcker när Vilgot drar igång Gemenskapen. Vi bjuder på ett slags existentiellt samtal där publiken landar i samma föreställningsvärld. Gemenskapens budskap kommer att spridas på scen, i skolor, i kyrkan och på arbetsplatser. Vi vill ställa följande frågor: Vad är värt att leva för? Finns rättvisa? I vilka sammanhang söker vi gemenskap? I vilka sammanhang tror vi att vi kan bli bättre människor? Kan vi påverka genom politik? Är religionen bara ett opium för folket eller meningsskapande? Håller vår planet på att gå under? Vad är ensamhet? Hur skapar vi sociala rum och Gemenskap över åsiktsgränser? Hur blir vi mer toleranta? Lever vi granne med Edens Lustgård eller håller världen på att gå käpprätt åt helvete?

Medlemserbjudande

• GÅ 2, BETALA FÖR 1
  • Urpremiär 9 mars.
  • För vägbeskrivning: www.trixter.se/kontakt
  • För bokning och mer information kontakta:
  • Anna Sefve Tel 031 -15 90 55

• Andréegatan 13, 413 27 Göteborg Karta

Missa ingen förmån. Ladda ner vår förmånsapp.