Torsby Skidtunnel & Sportcenter

Torsby Skidtunnel & Sportcenter erbjuder 20 % på spårkort och boende

Sveriges första skidtunnel invigdes 2006 och ger både nybörjare, motionär och elit en möjlighet att förlänga skidsäsongen. Skidtunnelns 1,3 km långa slinga är kuperad och temperaturen är behagliga minus tre grader.

Torsbys Skidtunnel ger möjlighet till skidåkning året runt. Skidtunneln förlänger skidsäsongen och innebär unika träningsmöjligheter för både elitidrottare, motionärer och nybörjare. Temperaturen ligger mellan 0 och -3 grader. Kyla produceras genom en kombination av mark och luftkyla. Stor precision har lagts på avfuktning, ventilation och belysning eftersom de faktorerna är mycket viktigt för totalupplevelsen.

I skidtunneln är det alltid perfekta väderförhållanden. Innan du kommer kan du förbereda dig väl så att du får ut det mesta möjliga av din vistelse - hur du ska klä dig och hur skidorna ska prepareras vet du redan innan du åker hemifrån.

Medlemserbjudande

• 20 % rabatt på spårkort (En- och flerdagarskort. Barn under 8 år åker fritt)
  • 20 % rabatt på boende hos Torsby Sportcenter (Torsby Sporthotell och Valbergsängens Sporthotell)

Tfn 0560-270 00

Här finns mer information om Torsby Skidtunnel

• Vasserudsvägen 11, 68539 Torsby Karta

Missa ingen förmån. Ladda ner vår förmånsapp.