riksdagen
tupungato

Nej till marknadshyra

Nu tar regeringen nästa steg mot införandet av marknadshyror, det som också kallas fri hyressättning vid nyproduktion. Det är fullständigt tondövt av regeringen och nu kraftsamlar Hyresgästföreningen för att stoppa införandet av marknadshyror!

Ett halvt ton vykort

Redan inför valet 2018 så samlades det in nästan 50.000 underskrifter mot marknadshyra. Nu kan vi visa hur Hyresgästföreningens förtroendevalda reser till Stockholm för att lämna över ett halvt ton röster till Morgan Johansson.

Se filmen här

Var med oss och säg NEJ till regeringens hyreschock!

Trots att all fakta visar att hyrorna chockhöjs med marknadshyror har Socialdemokraterna, Centerpartiet, Miljöpartiet och Liberalerna kommit överens om att införa “fri hyressättning” på nybyggda hyresrätter. Och trots coronakrisen väljer partierna att tillsätta en utredning som bokstavligen ska bereda väg för höjda hyror.

– Fullständigt tondövt i en tid när människor är rädda för att förlora jobbet och inte kunna betala hyran säger Marie Linder, förbundsordförande på Hyresgästföreningen, till Aftonbladet i april. Läs artikeln här.

Efterlyses: Goda Grannar

Goda Grannar