Valet 2018: Gör din röst hörd

Bostadsfrågan handlar inte om fyra väggar och tak - den handlar om människorna som bor. Därför vill vi visa konsekvenserna som den bristfälliga bostadspolitiken har för alla människor oavsett bakgrund och ålder. Det gör vi genom att ta parti för människan.

Tror du på ett Sverige där alla har rätt till ett bra hem? Ett Sverige där unga kan bo tryggt medan de pluggar? Där trångboddhet inte existerar och där ingen tvingas flytta på grund av drastiska hyreshöjningar?

Gör din röst hörd och kräv förändring. Sprid våra viktiga budskap, skriv på vår namninsamling för fler hyresrätter och framförallt - rösta för en bättre bostadspolitik i valet den 9 september. Tillsammans kan vi göra skillnad.

Så kan du påverka

• Skriv på för 30 000 nya hyresrätter varje år.
    213 000 unga vuxna bor idag hos sina föräldrar, trots att de hellre vill bo på annat sätt. Andra bor på kompisars soffor eller i tredje hand. Politikerna måste komma till skott. Vi kräver att det byggs 30 000 nya hyresrätter till en rimlig kostnad, varje år. Därför har vi, tillsammans med Universal Music, startat en namninsamling som ska lämnas över till ansvariga politiker. Genom att skriva under är du med och gör skillnad.
  • Bli medlem.
    Som medlem stöttar du vårt arbete med att uppmärksamma bostadsfrågan och påverka politiker. Du får också möjlighet att själv engagera dig i bostadsfrågor, lokalt och nationellt.
  • Rösta för en bättre bostadspolitik.
    Läs om var partierna står i bostadsfrågan här.
  • Sprid ordet.
    Bostadssituationen påverkar oss alla, men några drabbas hårdare än andra. Ta del av Samars, Annikas och Alis historier, och sprid dem gärna. Genom att uppmärksamma hur människor drabbas kan du bidra till att lyfta bostadsfrågan inför valet.

Våra valfrågor

Vårt mål är att alla ska ha ett bra hem till en rimlig kostnad. Därför engagerar vi oss i valet 2018. Här kan du läsa vad vi står för och vilka krav vi ställer på politikerna.