Avsluta medlemskap

Det finns olika anledningar till att vilja gå ur som medlem. Innan du bestämmer dig så vill vi påminna om fördelarna med att vara medlem i Hyresgästföreningen.

• Du får hyresjuridisk rådgivning via telefon och mejl. Vill du träffa våra handläggare går det bra att boka in ett möte för stöd och råd.
  • Som hyresgäst har du massor med rättigheter. Våra jurister är proffs på hyreslagen och företräder dig i Hyresnämnden och i allmän domstol om det skulle behövas.
  • Som medlem är det lättare att påverka där du bor – i både stort och smått. Behöver lekplatsen rustas upp, borde gården ha fler lampor för att skapa trygghet eller behöver det byggas fler bostäder i din kommun? Har du engagemanget så har vi verktygen, tillsammans kan vi göra förbättringar i ditt bostadsområde.
  • Läser du böcker, går på bio eller tankar din bil emellanåt? Vi har ungefär 600 medlemserbjudanden som du kan dra nytta av och få pengar över till annat.
  • Förutom allt detta får du även medlemstidningen Hem & Hyra som trillar ner i brevlådan åtta gånger om året. I varje nummer hittar du spännande reportage, får tips och inspiration kring ditt boende.

Vill du fortfarande gå ur som medlem? Även om vi tycker att det är tråkigt så hjälper vi dig såklart. Ring till oss, tryck på knappval 1 för att komma till vårt Medlemscenter.

Skulle du ångra dig så är du välkommen tillbaka.