Lokala aktiviteter i Hyresgästföreningen

Runt om i landet sjuder det av aktiviteter. Här nedan ser du vad som är på gång just där du bor - det kan vara allt från bostadspolitiska debatter till blomsterplanteringar på gården. Kom gärna på våra aktiviteter, ett perfekt tillfälle för dig att lära känna dina grannar. Tillsammans kan vi göra boendet bättre för alla i kvarteret.

Händer just nu i

• 11 okt

Medieträning, påbyggnadsutbildning

2019-10-11 – 2019-10-12 | Kronoberg, Alvesta

Utbildningen är en fortsättning på Medieträning, grund, med syftet att ytterligare stärka dig som förtroendevald i din roll gentemot media, känna dig trygg vid uttalanden och i att skriva, veta vilka kanaler du ska välja för att nå ut med ditt budskap. Vi går igenom vad man ska tänka på vid intervjuer i radio, tv och filmade reportage och hur det skiljer sig mellan de olika medierna.

• 23 okt

Förhandlingsutbildning steg 3

2019-10-23 – 2019-10-24 | Kronoberg, Alvesta

En utbildning för dig som vill fördjupa dina kunskaper i Hyresgästföreningens förhandlingsarbete.Under utbildningen arbetar vi både integrerat och uppdelat med förhandlingar med privata och allmännyttiga bostadsföretag.

• 26 okt

Kurs: Tips och roliga fototrix!

2019-10-26 | Blekinge,Jönköpings län,Kalmar län,Kronoberg,Östergötland,

En inspirationsdag för dig som vill lära dig att ta bättre bilder med mobiltelefonen och om vett och etikett vid publicering av bilder på sociala medier. Mia Karlsvärd ger dig verktygen. Hon har lång erfarenhet som fotograf och skribent och delar gärna med sig av sina kunskaper. Den här dagen är för dig som vill lära dig mer om att

• 1 nov

Utbildning för revisorer

2019-11-01 – 2019-11-30 | Kronoberg, Alvesta

Syftet med träffen är att ge kunskap och inspiration för revisionsarbetet inom ramen för Hyresgästföreningens verksamhet. Kursen genomförs i samarbete med E&Y.

• 7 nov

Kick-off för valberedningar, vår och höst

2019-11-07 | Kronoberg, Alvesta

Valberedningen har ett viktigt uppdrag att hjälpa medlemmarna att utse en kompetent och välfungerande styrelse. Det är inte alltid så lätt att sätta igång. Ibland behövs det både något trevligt och roligt för att få kraft och inspiration. Och ibland behövs det praktisk övning för bli modigare och våga förändring.

• 16 nov

Kurs: Tips och roliga fototrix!

2019-11-16 | Blekinge,Jönköpings län,Kalmar län,Kronoberg,Östergötland,

Vill du också göra skillnad?