Välkommen till inspirationskväll!

• Malmö

Hyresgästföreningen bjuder in dig till en inspirationskväll i julens tecken! En kväll med upplevelser och aktiviteter för både stora och små.

Fixa barnrummet! (miniföreläsning) - med Anna Braun från "Fixa rummet" Barnens favoritinredare Anna Braun, tidigare programledare på Fixa Rummet, ger handfasta tips med fokus på form, funktion och återbruk. Efteråt finns det tid för frågor och snabb konsultation på plats, så ta gärna med bilder på rummet du vill göra om. Läs mer på www.svt.se/barnkanalen/barnplay/fixa-rummet

Bind en julbukett som en florist! (workshop)
Med guidning av Isabelle Magnusson från blomsterbutiken Florera gör du ditt eget blomsterarrangemang, som du sedan kan ta med hem! Här kan även barn delta.

Föreställning: "Pepparkakstroll och Marsipan-gris" (barnteater) Pepparkakstrollet tycker inte om jul. Därför har han planerat att kidnappa tomten. Ta alla julklappar och låsa in dem i sin pepparkaksborg... Tur då att det finns en hjältinna som Marsipangris! Kanske kan hon ställa allt tillrätta igen så att alla barn kan få sina julklappar på julafton? I samarbete med ABF-teatern.

Ansiktsmålning Barnen får en ansiktsmålning av självaste Tomtemor och Tomtefar! Under kvällen finns pysselaktiviteter till både stora och små barn och det kommer att finnas en lekhörna! I samarbete med ABF.

Gör egna prylar av plast! (workshop) Daniel Wollin håller i workshopen Plastic made Precious, där du lär dig att göra saker som t.ex. plånböcker, glasögonfodral, skålar eller pennskrin av plast! Här kan även barn (från 6 år) delta. Kolla in Daniels arbete på Instagram: _re_volt_

Rude Food bjuder på juliga tilltugg!

Evenemanget är gratis och öppet för dig som är medlem i Hyresgästföreningen. Du kan även ta med en vän eller en barnfamilj som inte är medlem.

Så anmäler du dig: Begränsat antal platser så först till kvarn! Anmäl dig senast den 5 december till: inspiration@hyresgastforeningen.se
Berätta hur många barn och vuxna som kommer!

Varmt välkommen!

På plats under kvällen är även...

Hyrespodden
Ställ dina frågor om vad man får och inte får göra i en hyresrätt till Josephine och Christian i Hyrespodden!

Hem & Hyra
Mingla med journalisterna Kristina Wahlgren och Anders Paulsson. Kolla in Hem & Hyra på hemhyra.se/

Händer just nu i Skåne