Har du också fått en ökad bostadskostnad på 1000 kronor i månaden?

• Trelleborg

Under hösten har vågorna gått höga kring den ökade bostadskostnaden många hyresgäster har fått på 850–1000 kr i månaden under det senaste året på grund av tv-utbudet, hyreshöjning genom Trelleborgsmodellen och nu senast avgiften för parkeringsplats.

Många har ringt Hyresgästföreningen östra och undrat vad vi gör och har gjort åt den ökade bostadskostnaden. Svar på den frågan kommer du få den 3 maj på ett bostadsmöte där Mikael Grönvall, förhandlare på Hyresgästföreningen, förklarar vilken roll Hyresgästföreningen har och inom vilka frågor man kan förhandla om.

Hyresgästföreningen östra hoppas då vi genom att ta ett samlat grepp omkring dessa frågor kan skapa förståelse för hur förhandlingar mellan hyresvärden och Hyresgästföreningen går till.

Vi bjuder på fika under kvällen.

Välkommen!

Kontaktperson: Niels Nielsen , lhstyrelse@gmail.com, 0737835753

Händer just nu i Skåne

• 27 maj

Medlemskväll: Inflytande i ditt boende

2019-05-27 | Skåne, Ystad

Du som medlem är inbjuden till en temakväll om hur du kan påverka i stora och små boendefrågor!

• 27 maj

Café

2019-05-27 | Skåne, Billesholm

Utmärkt plats att träffa dina grannar, lära känna varandra och få information om området.

• 28 maj

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-05-28 | Skåne, Landskrona

Du som är vuxen och studerar på SFI eller SAS är välkommen på läxhjälp på Landskrona bibliotek på tisdagar och fredagar!

• 29 maj

Språkcafé på Gamlegården

2019-05-29 | Skåne, Kristianstad

Välkommen till språkcaféet på Gamlegården i Kristianstad. Vi träffas på onsdagar - ingen anmälan behövs och vi bjuder på fika!

• 31 maj

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-05-31 | Skåne, Landskrona

Vill du också göra skillnad?