Har du också fått en ökad bostadskostnad på 1000 kronor i månaden?

• Trelleborg

Under hösten har vågorna gått höga kring den ökade bostadskostnaden många hyresgäster har fått på 850–1000 kr i månaden under det senaste året på grund av tv-utbudet, hyreshöjning genom Trelleborgsmodellen och nu senast avgiften för parkeringsplats.

Många har ringt Hyresgästföreningen östra och undrat vad vi gör och har gjort åt den ökade bostadskostnaden. Svar på den frågan kommer du få den 3 maj på ett bostadsmöte där Mikael Grönvall, förhandlare på Hyresgästföreningen, förklarar vilken roll Hyresgästföreningen har och inom vilka frågor man kan förhandla om.

Hyresgästföreningen östra hoppas då vi genom att ta ett samlat grepp omkring dessa frågor kan skapa förståelse för hur förhandlingar mellan hyresvärden och Hyresgästföreningen går till.

Vi bjuder på fika under kvällen.

Välkommen!

Kontaktperson: Niels Nielsen , lhstyrelse@gmail.com, 0737835753

Händer just nu i Skåne

• 18 aug

Torgmöte i Ängelholm

2018-08-18 | Skåne, Ängelholm

Information om det bostadspolitiska läget inför valet 2018.

• 20 aug

Debatt: Leva och bo i Trelleborg

2018-08-20 | Skåne, Trelleborg

En kväll i bostadspolitikens tecken! Hyresgästföreningen i Trelleborg arrangerar en debatt om bostadspolitiken i kommunen, med ett extra fokus på allmännyttan.

• 21 aug

Bostadspolitisk debatt

2018-08-21 | Skåne, Skurup

Representanter för Skurups politiska partier deltar i bostadspolitisk debatt.

• 25 aug

Torgmöte i Ängelholm

2018-08-25 | Skåne, Ängelholm

Information om det bostadspolitiska läget inför valet 2018.

• 25 aug

Familjedag i Helsingborg

2018-08-25 | Skåne, Helsingborg

Din lokala hyresgästförening bjuder in alla boende i Helsingborgshem till en familjedag. Kom och träffa din lokala hyresgästförening och andra boende i ditt område

Vill du också göra skillnad?