Brinner du för att utveckla Hyresgästföreningen i södra Skåne?

• Burlöv
  • Lomma
  • Lund
  • Malmö
  • Simrishamn
  • Sjöbo
  • Skurup
  • Staffanstorp
  • Svedala
  • Tomelilla
  • Trelleborg
  • Vellinge
  • Ystad

Då kan du vara rätt person att engagera dig i Hyresgästföreningens regionstyrelse. Regionstyrelsen i Hyresgästföreningen södra Skåne står inför förändringar och söker nu nya styrelseledamöter. Nominera dig själv eller någon du känner till detta förtroendeuppdrag som ledamot eller revisor.

Engagemang för ett bättre boende
Personligt engagemang är själva hjärtat i Hyresgästföreningen. Som ledamot i regionstyrelsen tar du ställning och ansvar för vilket samhälle du vill ha. Genom styrelsearbetet får du kunskap och erfarenhet som du kan använda i många olika sammanhang. Du kommer även att erbjudas utbildningar utifrån dina behov.

Vi söker dig som...
- Är lyhörd och har förmåga att skapa dialog och samarbete.
- Vill och kan stötta andra människor i deras utveckling.
- Är tydlig och kan skapa meningsfulla aktiviteter.
- Delar Hyresgästföreningens värderingar om alla människors lika och unika värde.

Hur går nomineringen till?
För att nomineringen ska gälla ska de personer som föreslås vara tillfrågade och villiga att ställa upp som styrelseledamöter. Nomineringarna ska också motiveras med vad personen kan tillföra i styrelsen. När nomineringstiden gått ut kontaktas alla nominerade av valberedningen för personliga samtal. Vilka som ska ingå i den nya styrelsen väljs på regionfullmäktige i april.

Hit skickar du nomineringen
Vi behöver din nominering senast den 27 mars. Skicka din nominering via mejl till ordförande i regionens valberedning på siv.nilsson@bitcom.se eller på post till:
Siv Nilsson
Bråhögsplatsen 7
245 31 Staffanstorp

Har du frågor?
Hör av dig till Siv Nilsson på 0704-71 43 27 eller e-postadressen ovan.

Välkommen med din nominering!

Händer just nu i Skåne

Vill du också göra skillnad?