Har du också fått en ökad bostadskostnad på 1000 kronor i månaden?

• Trelleborg

Under hösten har vågorna gått höga kring den ökade bostadskostnaden många hyresgäster har fått på 850–1000 kr i månaden under det senaste året på grund av tv-utbudet, hyreshöjning genom Trelleborgsmodellen och nu senast avgiften för parkeringsplats.

Många har ringt Hyresgästföreningen östra och undrat vad vi gör och har gjort åt den ökade bostadskostnaden. Svar på den frågan kommer du få den 3 maj på ett bostadsmöte där Mikael Grönvall, förhandlare på Hyresgästföreningen, förklarar vilken roll Hyresgästföreningen har och inom vilka frågor man kan förhandla om.

Hyresgästföreningen östra hoppas då vi genom att ta ett samlat grepp omkring dessa frågor kan skapa förståelse för hur förhandlingar mellan hyresvärden och Hyresgästföreningen går till.

Vi bjuder på fika under kvällen.

Välkommen!

Kontaktperson: Niels Nielsen , lhstyrelse@gmail.com, 0737835753

Händer just nu i Skåne

• 27 sep

Föreläsning: Sju nycklar till livslångt lärande

2018-09-27 | Skåne, Landskrona

Välkommen när Ann Gomér ger en spännande föreläsning om hur du med sju nycklar kan lära under hela livet. För både unga och gamla.

• 4 okt

Zombieöverlevnad - föreläsning med Herman Geijer

2018-10-04 | Skåne, Helsingborg

Hur förbereder du dig mentalt ifall en katastrof inträffar? Det vet Herman Geijer, zombieöverlevnadsexpert, som kommer och föreläser om katastrof- och krishantering torsdag 4 oktober i Helsingborg. Välkommen!

• 6 okt

Öppet hus

2018-10-06 | Skåne, Trelleborg

Hyresgästföreningen har öppet hus för dig och dina barn, kom och få tips och idéer hur du kan hjälpa till eller få hjälp i/av Hyresgästföreningen LH östra.

• 20 okt

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-10-20 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 20 oktober.

• 7 nov

Medlemsföreläsning: Inred i 5 enkla steg

2018-11-07 | Skåne, Landskrona

Gillar du heminredning och vill få bra tips och nya idéer? Som medlem är du välkommen på en inspirationsföreläsning som vi anordnar tillsammans med IKEA.

Vill du också göra skillnad?