Bostadsmöte om ditt område

• Trelleborg

Vi vill gärna veta vad du skulle vilja förändra i ditt bostadsområde och hur det fungerar med din hyresvärd Heimstaden, därför bjuder vi in alla medlemmar som bor hos Heimstaden till ett bostadsmöte. Ta gärna med en granne som inte är medlem i Hyresgästföreningen, ju fler desto bättre! Vi bjuder på lättare tilltugg!

Vad händer på mötet?
Lovisa Prodenius, jurist på Hyresgästföreningen, informerar om vad du har rätt att kräva av din hyresvärd och vilka skyldigheter du har som hyresgäst. Du kan ställa frågor och du kommer att få möjlighet att engagera dig i arbetet med att förbättra din boendemiljö om du vill.
Anmälan:
Anmäl dig till Sanna Axelsson på sanna.axelsson@hyresgastforeningen.se eller 010-459 23 04.
Välkommen!

Händer just nu i Skåne

• 27 sep

Föreläsning: Sju nycklar till livslångt lärande

2018-09-27 | Skåne, Landskrona

Välkommen när Ann Gomér ger en spännande föreläsning om hur du med sju nycklar kan lära under hela livet. För både unga och gamla.

• 4 okt

Zombieöverlevnad - föreläsning med Herman Geijer

2018-10-04 | Skåne, Helsingborg

Hur förbereder du dig mentalt ifall en katastrof inträffar? Det vet Herman Geijer, zombieöverlevnadsexpert, som kommer och föreläser om katastrof- och krishantering torsdag 4 oktober i Helsingborg. Välkommen!

• 6 okt

Öppet hus

2018-10-06 | Skåne, Trelleborg

Hyresgästföreningen har öppet hus för dig och dina barn, kom och få tips och idéer hur du kan hjälpa till eller få hjälp i/av Hyresgästföreningen LH östra.

• 20 okt

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-10-20 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 20 oktober.

• 7 nov

Medlemsföreläsning: Inred i 5 enkla steg

2018-11-07 | Skåne, Landskrona

Gillar du heminredning och vill få bra tips och nya idéer? Som medlem är du välkommen på en inspirationsföreläsning som vi anordnar tillsammans med IKEA.