Brinner du för att utveckla Hyresgästföreningen i södra Skåne?

• Burlöv
  • Lomma
  • Lund
  • Malmö
  • Simrishamn
  • Sjöbo
  • Skurup
  • Staffanstorp
  • Svedala
  • Tomelilla
  • Trelleborg
  • Vellinge
  • Ystad

Då kan du vara rätt person att engagera dig i Hyresgästföreningens regionstyrelse. Regionstyrelsen i Hyresgästföreningen södra Skåne står inför förändringar och söker nu nya styrelseledamöter. Nominera dig själv eller någon du känner till detta förtroendeuppdrag som ledamot eller revisor.

Engagemang för ett bättre boende
Personligt engagemang är själva hjärtat i Hyresgästföreningen. Som ledamot i regionstyrelsen tar du ställning och ansvar för vilket samhälle du vill ha. Genom styrelsearbetet får du kunskap och erfarenhet som du kan använda i många olika sammanhang. Du kommer även att erbjudas utbildningar utifrån dina behov.

Vi söker dig som...
- Är lyhörd och har förmåga att skapa dialog och samarbete.
- Vill och kan stötta andra människor i deras utveckling.
- Är tydlig och kan skapa meningsfulla aktiviteter.
- Delar Hyresgästföreningens värderingar om alla människors lika och unika värde.

Hur går nomineringen till?
För att nomineringen ska gälla ska de personer som föreslås vara tillfrågade och villiga att ställa upp som styrelseledamöter. Nomineringarna ska också motiveras med vad personen kan tillföra i styrelsen. När nomineringstiden gått ut kontaktas alla nominerade av valberedningen för personliga samtal. Vilka som ska ingå i den nya styrelsen väljs på regionfullmäktige i april.

Hit skickar du nomineringen
Vi behöver din nominering senast den 27 mars. Skicka din nominering via mejl till ordförande i regionens valberedning på siv.nilsson@bitcom.se eller på post till:
Siv Nilsson
Bråhögsplatsen 7
245 31 Staffanstorp

Har du frågor?
Hör av dig till Siv Nilsson på 0704-71 43 27 eller e-postadressen ovan.

Välkommen med din nominering!

Händer just nu i Skåne

• 27 sep

Föreläsning: Sju nycklar till livslångt lärande

2018-09-27 | Skåne, Landskrona

Välkommen när Ann Gomér ger en spännande föreläsning om hur du med sju nycklar kan lära under hela livet. För både unga och gamla.

• 4 okt

Zombieöverlevnad - föreläsning med Herman Geijer

2018-10-04 | Skåne, Helsingborg

Hur förbereder du dig mentalt ifall en katastrof inträffar? Det vet Herman Geijer, zombieöverlevnadsexpert, som kommer och föreläser om katastrof- och krishantering torsdag 4 oktober i Helsingborg. Välkommen!

• 6 okt

Öppet hus

2018-10-06 | Skåne, Trelleborg

Hyresgästföreningen har öppet hus för dig och dina barn, kom och få tips och idéer hur du kan hjälpa till eller få hjälp i/av Hyresgästföreningen LH östra.

• 20 okt

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-10-20 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 20 oktober.

• 7 nov

Medlemsföreläsning: Inred i 5 enkla steg

2018-11-07 | Skåne, Landskrona

Gillar du heminredning och vill få bra tips och nya idéer? Som medlem är du välkommen på en inspirationsföreläsning som vi anordnar tillsammans med IKEA.

Vill du också göra skillnad?