Zombieöverlevnad - föreläsning med Herman Geijer

• Helsingborg

Hur förbereder du dig mentalt ifall en katastrof inträffar? Det vet Herman Geijer, zombieöverlevnadsexpert, som kommer och föreläser om katastrof- och krishantering torsdag 4 oktober i Helsingborg. Välkommen!

Herman GeijerFoto: Jan-Ake Eriksson

Zombieöverlevnadsexperten Herman Gei­jer kommer till Helsingborg för att ge dig och dina vänner tips på hur ni bäst förbereder er inför en ka­tastrof. Fokus för föreläsning­en är krisförberedning utifrån fiktiva teman men också gedigna tips på hur man bör agera och tänka i kri­ser för att öka sina chanser att klara sig, och ger insikt i hur människor reagerar i kriser och katastrofer. Dessutom berättar Herman mer om hur vi tillsammans kan skapa beredskap genom att grannar lär känna varandra och uppmuntra till lokala gemenskaper.

Om Herman Geijer
Herman Geijer har under flera år haft studiecirklar, föreläst och skrivit om zombier, ka­tastrofer, krisbeteenden och överlevnad. Idén att skriva sin första bok Zombieöverlev­nad – din guide till apokalypsen kom till när han saknade vik­tiga delar om överlevnad och psykologi som kurslitteratur i kurser han höll. Därefter har det blivit ytterligare en bok, Överlev katastrofen – tolv sätt att förbereda dig, som går in på vilka egenskaper, kunskaper och förmågor som faktiskt ver­kar fungera för att öka chan­serna att överleva en katastrof.

Anmäl dig senast 1 oktober
Föreläsningen är kostnadsfri för dig som bor i hushåll med medlemskap i Hyresgästför­eningen. Dessutom får du som medlem gärna ta med dig en vän! Fika från kl. 17.30.
Anmäl dig senast måndag 1 oktober på telefon 010-459 17 41 eller norraskane@hyresgastforeningen.se. Ange "Zombieöverlevnad" som rubrik, ditt och eventuell väns namn, e-postadress, mobilnummer och eventuell specialkost/allergi.

Föreläsningen arrange­ras i samarbete med ABF Hel­singborg och ABF Skåne.

Kontaktperson: Sonja Håkansson, sonja.hakansson@hyresgastforeningen.se, 010-459 17 02

Händer just nu i Skåne

• 27 sep

Föreläsning: Sju nycklar till livslångt lärande

2018-09-27 | Skåne, Landskrona

Välkommen när Ann Gomér ger en spännande föreläsning om hur du med sju nycklar kan lära under hela livet. För både unga och gamla.

• 4 okt

Zombieöverlevnad - föreläsning med Herman Geijer

2018-10-04 | Skåne, Helsingborg

• 6 okt

Öppet hus

2018-10-06 | Skåne, Trelleborg

Hyresgästföreningen har öppet hus för dig och dina barn, kom och få tips och idéer hur du kan hjälpa till eller få hjälp i/av Hyresgästföreningen LH östra.

• 20 okt

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-10-20 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 20 oktober.

• 7 nov

Medlemsföreläsning: Inred i 5 enkla steg

2018-11-07 | Skåne, Landskrona

Gillar du heminredning och vill få bra tips och nya idéer? Som medlem är du välkommen på en inspirationsföreläsning som vi anordnar tillsammans med IKEA.