Vi kampanjar mot marknadshyror på Vallås torg

Inför valet den 9 september har flera politiska partier uttalat sig för en omställning till marknadshyror. Det skulle innebära att hyrorna för en genomsnittslägenhet i Halmstad höjdes med 1 800 kronor i månaden. Hyresgästföreningen kommer till Vallås torg för att informera om vad det skulle innebära om marknadshyror blev verklighet efter valet.

När det förnyade Vallås Torg invigs är vi på plats för att informera allmänheten om vad det skulle innebära om marknadshyror blev verklighet efter valet. Kom och prata med oss!

– Vi vill att alla partier tydligt innan valdagen tar avstånd från alla former av förslag som leder till marknadshyror. Vår styrka i denna viktiga kampanj är de 540 000 medlemmarna i Hyresgästföreningen. Tillsammans kommer förtroendevalda och anställda upplysa medlemmar och hyresgäster om vad ett införande av marknadshyror skulle få för effekter. Marknadshyror leder inte till fler bostäder, bara fattigare hyresgäster och ökad segregation, säger Rasmus Korsvall, regionchef på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

Förutom att David Lindgren uppträder, går det även att njuta av bland annat barnföreställningar, utställningar och tipspromenad. Evenemanget arrangeras av bostadsbolaget HFAB.

Händer just nu i Halland