Vi kampanjar mot marknadshyror i Landskrona

Inför valet den 9 september har flera politiska partier uttalat sig för en omställning till marknadshyror. Det skulle innebära att hyrorna för en genomsnittslägenhet i exempelvis Helsingborg höjs med 1 400 kronor per månad. Hyresgästföreningen tar sig ut på gator och torg i Landskrona för att informera om vad det skulle innebära om marknadshyror blev verklighet efter valet.

– Vi vill att alla partier tydligt innan valdagen tar avstånd från alla former av förslag som leder till marknadshyror. Vår styrka i denna viktiga kampanj är de 540 000 medlemmarna i Hyresgästföreningen. Tillsammans kommer förtroendevalda och anställda upplysa medlemmar och hyresgäster om vad ett införande av marknadshyror skulle få för effekter. Marknadshyror leder inte till fler bostäder, bara fattigare hyresgäster och ökad segregation, säger Rasmus Korsvall, regionchef på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

Händer just nu i Skåne

• 19 feb

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-02-19 | Skåne, Landskrona

Du som är vuxen och studerar på SFI eller SAS är välkommen på läxhjälp på Landskrona bibliotek på tisdagar och fredagar!

• 20 feb

Språkcafé på Gamlegården

2019-02-20 | Skåne, Kristianstad

Välkommen till språkcaféet på Gamlegården i Kristianstad. Vi träffas på onsdagar - ingen anmälan behövs och vi bjuder på fika!

• 21 feb

Sy- och handarbetscafé på Gamlegården

2019-02-21 | Skåne, Kristianstad

Välkommen på sy- och handarbetscafé för vuxna på Gamlegården, Kristianstad, på torsdagar!

• 22 feb

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-02-22 | Skåne, Landskrona

• 25 feb

Café

2019-02-25 | Skåne, Billesholm

Utmärkt plats att träffa dina grannar, lära känna varandra och få information om området.