Vi kampanjar mot marknadshyror i Landskrona

Inför valet den 9 september har flera politiska partier uttalat sig för en omställning till marknadshyror. Det skulle innebära att hyrorna för en genomsnittslägenhet i exempelvis Helsingborg höjs med 1 400 kronor per månad. Hyresgästföreningen tar sig ut på gator och torg i Landskrona för att informera om vad det skulle innebära om marknadshyror blev verklighet efter valet.

– Vi vill att alla partier tydligt innan valdagen tar avstånd från alla former av förslag som leder till marknadshyror. Vår styrka i denna viktiga kampanj är de 540 000 medlemmarna i Hyresgästföreningen. Tillsammans kommer förtroendevalda och anställda upplysa medlemmar och hyresgäster om vad ett införande av marknadshyror skulle få för effekter. Marknadshyror leder inte till fler bostäder, bara fattigare hyresgäster och ökad segregation, säger Rasmus Korsvall, regionchef på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

Händer just nu i Skåne

• 27 sep

Föreläsning: Sju nycklar till livslångt lärande

2018-09-27 | Skåne, Landskrona

Välkommen när Ann Gomér ger en spännande föreläsning om hur du med sju nycklar kan lära under hela livet. För både unga och gamla.

• 4 okt

Zombieöverlevnad - föreläsning med Herman Geijer

2018-10-04 | Skåne, Helsingborg

Hur förbereder du dig mentalt ifall en katastrof inträffar? Det vet Herman Geijer, zombieöverlevnadsexpert, som kommer och föreläser om katastrof- och krishantering torsdag 4 oktober i Helsingborg. Välkommen!

• 6 okt

Öppet hus

2018-10-06 | Skåne, Trelleborg

Hyresgästföreningen har öppet hus för dig och dina barn, kom och få tips och idéer hur du kan hjälpa till eller få hjälp i/av Hyresgästföreningen LH östra.

• 20 okt

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-10-20 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 20 oktober.

• 7 nov

Medlemsföreläsning: Inred i 5 enkla steg

2018-11-07 | Skåne, Landskrona

Gillar du heminredning och vill få bra tips och nya idéer? Som medlem är du välkommen på en inspirationsföreläsning som vi anordnar tillsammans med IKEA.