Vad ska vi hitta på i lokalen i Osby?

Alla hyresgäster hos Osbybostäder är inbjudna in till lokalen på Trastgatan i Osby. Har du förslag på verksamhet som passar i lokalen? Vill du vara med och arbeta för ännu mer trivsel och trygghet i våra hem? Kom och träffa oss, dina grannar och dela med dig av dina tankar! Du träffar både studieförbundet ABF och förtroendevalda i Hyresgästföreningen.

Två tjejer bakar

Vi träffas och tittar vi på vår lokal och funderar över vilka verksamheter som skulle kunna passa här. Vad finns det för olika aktiviteter som kan passa
hyresgäster, barn och ungdomar? Kanske ett stickcafé, en social bokcirkel, inspirerande vårplantering eller varför inte ett skönt pysselhäng?

När vi ses kan du också få information om hur enkelt det kan vara att arbeta för boinflytande, trygghet och trivsel. Vi vill bli fler aktiva och behöver dig!

Hjärtligt välkommen — vi bjuder på fika!

Föreningsstyrelsen Östra Göinge - Osby

Händer just nu i Skåne

• 22 aug

Demokratifest på Koppargården

2018-08-22 | Skåne, Landskrona

Hyresgästföreningen är på plats när det bjuds in till en sommardag för demokrati, dialog, musik, mat och kul för barn och vuxna på Koppargården i Landskrona. Lokala politiker är på plats så nu har du chans att ställa frågor till både dem och oss!

• 25 aug

Torgmöte i Ängelholm

2018-08-25 | Skåne, Ängelholm

Information om det bostadspolitiska läget inför valet 2018.

• 25 aug

Familjedag i Helsingborg

2018-08-25 | Skåne, Helsingborg

Din lokala hyresgästförening bjuder in alla boende i Helsingborgshem till en familjedag. Kom och träffa din lokala hyresgästförening och andra boende i ditt område

• 29 aug

Tapio Salonen: det svenska klassamhället och historisk påverkan av marknadshyror

2018-08-29 | Skåne, Helsingborg

Hur står det till med det svenska klassamhället? Kan vi dra lärdom av hur marknadshyror har påverkat oss historiskt? Tapio Salonen, professor i socialt arbete, ger oss en föreläsning som reder ut våra funderingar.

• 29 aug

Debatt: Hur hög hyra klarar du?

2018-08-29 | Skåne, Malmö

Välkommen på debatt! Få reda på vad politikerna vill göra åt bostadsbristen och för dyra, nybyggda lägenheter i Malmö!

Vill du också göra skillnad?