Invigning sy- och handarbetscafé Gamlegården

• Kristianstad

Välkommen till den första träffen på sy- och handarbetscaféet på Gamlegården i Kristianstad!

symaskin som syr

Från och med onsdag 16 maj kan du som bor på Gamlegården träffa dina grannar och vänner i området varje onsdagskväll. Var med och sy eller handarbeta, samtidigt som ni har en trevligt fikastund tillsammans. I lokalen finns en symaskin som du kan använda.

Du behöver inte anmäla dig, så titta gärna förbi! Vi bjuder på fikan.

Hjärtligt välkomna!

Sy- och handarbetscaféet anordnas i samarbete med Hyresgästföreningen och bostadsbolaget ABK.

Händer just nu i Skåne

• 22 sep

HELA Landskrona – en vecka i mångfaldens tecken

2018-09-22 – 2018-09-29 | Skåne, Landskrona

Välkommen till en fullspäckad vecka med mässa, föreläsningar, workshops, öppet hus och mycket mer! Den 22 september går startskottet för HELA Landskrona – en vecka där Landskrona får visa upp vilket enormt engagemang det finns i staden och där samverkan, delaktighet, dialog och mångfald är nyckelorden!

• 27 sep

Föreläsning: Sju nycklar till livslångt lärande

2018-09-27 | Skåne, Landskrona

Välkommen när Ann Gomér ger en spännande föreläsning om hur du med sju nycklar kan lära under hela livet. För både unga och gamla.

• 4 okt

Zombieöverlevnad - föreläsning med Herman Geijer

2018-10-04 | Skåne, Helsingborg

Hur förbereder du dig mentalt ifall en katastrof inträffar? Det vet Herman Geijer, zombieöverlevnadsexpert, som kommer och föreläser om katastrof- och krishantering torsdag 4 oktober i Helsingborg. Välkommen!

• 6 okt

Öppet hus

2018-10-06 | Skåne, Trelleborg

Hyresgästföreningen har öppet hus för dig och dina barn, kom och få tips och idéer hur du kan hjälpa till eller få hjälp i/av Hyresgästföreningen LH östra.

• 20 okt

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-10-20 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 20 oktober.