Språkcafé på Gamlegården

• Kristianstad

Välkommen till språkcaféet på Gamlegården i Kristianstad. Vi träffas på onsdagar - ingen anmälan behövs och vi bjuder på fika!

kollage kaffekopp, människor, bullar

Du som bor på Gamlegården kan träffa dina grannar och vänner i området varje onsdag kl. 10.00 - 14.30. Du kan exempelvis träna på svenskan, få hjälp med läxor, tolkning och översättningar och att fylla i blanketter. Vi bjuder också in olika organsiationer och myndigheter som kommer och ger oss bra information. Kom och prata med oss och berätta vad du skulle vilja ha hjälp med!

Varmt välkommen - ingen anmälan behövs och vi bjuder på fika!

Hyresgästföreningen i samarbete med ABK, ABF och House of Beatrice.

Kontaktperson: Asmaa Al Asmi, 0720-18 19 81

Händer just nu i Skåne

• 22 feb

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-02-22 | Skåne, Landskrona

Du som är vuxen och studerar på SFI eller SAS är välkommen på läxhjälp på Landskrona bibliotek på tisdagar och fredagar!

• 25 feb

Protestera mot Skurupshems utförsäljning!

2019-02-25 | Skåne, Skurup

Protestera med oss och påverka politikerna! Skurupshem vill sälja hyresrätter för 250 miljoner (cirka en femtedel av alla hyresrätter) och har lämnat in en ansökan till politikerna i Skurups kommunfullmäktige. Beslutet ska tas på fullmäktigemötet den 25 februari.

• 25 feb

Café

2019-02-25 | Skåne, Billesholm

Utmärkt plats att träffa dina grannar, lära känna varandra och få information om området.

• 26 feb

Läxhjälp för vuxna i Landskrona