Snabbkurs: Lär känna Hyresgästföreningen

Välkommen på en gratis snabbkurs där du får lära känna Hyresgästföreningen, vårt uppdrag, vår organisation och historia. Du får även tips på hur du kan påverka ditt hem och bostadsområde!

Foto: Niklas Lundengård

Vår verksamhetsutvecklare Per-Arne visar dig exempel på hur människor skapat ett bättre boende genom att samarbeta kring goda idéer.

Kursen riktar sig till dig som är medlem. Om du inte är medlem än men vill bli det hjälper vi dig med det på plats!

Anmälan: Senast den 9 september till: norraskane@hyresgastforeningen.se
eller till 010-459 17 41.

Vi bjuder på macka, kaffe och frukt!  Varmt välkommen!

Kontaktperson: Sonja Håkansson, sonja.hakansson@hyresgastforeningen.se, 0104591702

Händer just nu i Halland

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.