Rättigheter som hyresgäst - kostnadsfri föreläsning

• Helsingborg

Som hyresgäst har du en hel del bra rättigheter, men även skyldigheter, emot din hyresvärd. Har du koll på vad? På den här kostnadsfria föreläsningen går vår sakkunniga jurist igenom detta.

lagböcker

Som hyresgäst har du många bra rättigheter. Har du koll på dem? På denna föreläsning går Hyresgästföreningens sakkunniga jurist igenom dem tillsammans med dig. Det finns också skyldigheter som vi berättar mer om och allmänna bestämmelser om hyresrätter och hur reglerna påverkar dig som hyresgäst. Dessutom tittar vi närmare på hur en felanmälan kan gå till.

Anmäl dig idag!
Föreläsningen är kostnadsfri för alla som bor i hushåll med medlemskap i Hyresgästföreningen. Vi bjuder på fika från kl. 17.30, så anmäl/avanmäl dig gärna i god tid.

Anmäl dig så snart som möjligt på telefon 010-459 17 41 eller skicka e-post till norraskane@hyresgastforeningen.se. Ange föreläsningsnamnet "Rättigheter som hyresgäst", ditt namn, e-postadress och eventuell specialkost/allergi.

Kontaktperson: Sonja Håkansson, sonja.hakansson@hyresgastforeningen.se, 010-459 17 02

Händer just nu i Skåne

• 27 sep

Föreläsning: Sju nycklar till livslångt lärande

2018-09-27 | Skåne, Landskrona

Välkommen när Ann Gomér ger en spännande föreläsning om hur du med sju nycklar kan lära under hela livet. För både unga och gamla.

• 4 okt

Zombieöverlevnad - föreläsning med Herman Geijer

2018-10-04 | Skåne, Helsingborg

Hur förbereder du dig mentalt ifall en katastrof inträffar? Det vet Herman Geijer, zombieöverlevnadsexpert, som kommer och föreläser om katastrof- och krishantering torsdag 4 oktober i Helsingborg. Välkommen!

• 6 okt

Öppet hus

2018-10-06 | Skåne, Trelleborg

Hyresgästföreningen har öppet hus för dig och dina barn, kom och få tips och idéer hur du kan hjälpa till eller få hjälp i/av Hyresgästföreningen LH östra.

• 20 okt

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-10-20 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 20 oktober.

• 7 nov

Medlemsföreläsning: Inred i 5 enkla steg

2018-11-07 | Skåne, Landskrona

Gillar du heminredning och vill få bra tips och nya idéer? Som medlem är du välkommen på en inspirationsföreläsning som vi anordnar tillsammans med IKEA.