Rättigheter som hyresgäst - kostnadsfri föreläsning

• Helsingborg

Som hyresgäst har du en hel del bra rättigheter, men även skyldigheter, emot din hyresvärd. Har du koll på vad? På den här kostnadsfria föreläsningen går vår sakkunniga jurist igenom detta.

lagböcker

Som hyresgäst har du många bra rättigheter. Har du koll på dem? På denna föreläsning går Hyresgästföreningens sakkunniga jurist igenom dem tillsammans med dig. Det finns också skyldigheter som vi berättar mer om och allmänna bestämmelser om hyresrätter och hur reglerna påverkar dig som hyresgäst. Dessutom tittar vi närmare på hur en felanmälan kan gå till.

Anmäl dig idag!
Föreläsningen är kostnadsfri för alla som bor i hushåll med medlemskap i Hyresgästföreningen. Vi bjuder på fika från kl. 17.30, så anmäl/avanmäl dig gärna i god tid.

Anmäl dig så snart som möjligt på telefon 010-459 17 41 eller skicka e-post till norraskane@hyresgastforeningen.se. Ange föreläsningsnamnet "Rättigheter som hyresgäst", ditt namn, e-postadress och eventuell specialkost/allergi.

Kontaktperson: Sonja Håkansson, sonja.hakansson@hyresgastforeningen.se, 010-459 17 02

Händer just nu i Skåne