OBS - inställt:Rädda Barnen om barn i bostadskrisens skugga

• Helsingborg

Hur påverkas våra barn av dagens bostadssituation i Sverige? Välkommen att lyssna och samtala om Rädda Barnens rapport ”En plats att kalla hemma – Barnfamiljer i bostadskrisens skugga”.

Framsida rapport Rädda Barnen

Välkommen att lyssna och samtala med Tove Samzelius när hon presenterar rapporten ”En plats att kalla hemma – Barnfamiljer i bostadskrisens skugga”.  Tove Samzelius från Rädda Barnen är huvudskribent för rapporten som gavs ut i maj 2017. Tillfället är kostnadsfritt och öppet för allmänheten, medlemmar, förtroendevalda och medarbetare hos både Hyresgästföreningen och Rädda Barnen.

Program:
17.30 – 18.00 – Fika
18.00 – 18.15 – Hyresgästföreningen hälsar välkommen
18.15 – 20.00 – Samtal med Tove Samzelius som berättar mer om rapporten som ligger till grund och om hur barn påverkas av bostadssituationen i Sverige idag.

Morgondagens hyresgäster i fokus
Hyresgästföreningen arbetar för att ge röst åt dagens och morgondagens hyresgäster. Barnen och unga är vår framtid men tyvärr hamnar många familjer i ohållbara situationer när det kommer till deras boendesituation vilket utsätter barn för stora påfrestningar.

Hyresgästföreningens och Rädda Barnens uppdrag liknar och korsar varandra. Båda organisationerna arbetar för att förbättra livskvalitén hos sina huvudmålgrupper, hyresgäster och barn. Många gånger är det familjer med barn som bor just i hyresrätt. Vi är glada att kunna bjuda in Rädda Barnen som nästa år firar hundra år av att arbeta för barns rättigheter och att lyfta barn och ungas röster.

Anmälan: Anmäl dig senast den 10 december på telefon 010-459 17 41 eller e-post: norraskane@hyresgastforeningen.se. Ange ”Presentation Rädda Barnens rapport”, ditt namn, e-post och eventuell specialkost.

Kontaktperson: Linus Fast, linus.fast@hyresgastforeningen.se, 010-459 17 16

Händer just nu i Skåne