Välkomstträff för nya aktiva i Helsingborg

• Helsingborg

Hyresgästföreningen bjuder in till välkomstträff för dig som vill bli aktiv och engagera dig inom boendefrågor i Helsingborg.

Den senaste tiden har flera personer visat intresse av att börja engagera sig på olika sätt inom Hyresgästföreningen i Helsingborg. Därför bjuder vi in till en träff för att du ska kunna starta igång ditt engagemang. Fokus för träffen är frågor som intresserar dig och att du genom dessa frågor hittar ett sätt att engagera sig som passar just dig. Under kvällen får du också mer information om Hyresgästföreningen och hur vår verksamhet fungerar.

Anmälan: Anmäl dig senast tisdag den 5 december på telefon 010-459 17 41 eller e-post: norraskane@hyresgastforeningen.se. Vi bjuder på fika så anmäl eventuell specialkost.

Välkommen!

Kontaktperson: Linus Fast, linus.fast@hyresgastforeningen.se, 010-459 17 16

Händer just nu i Skåne

• 22 sep

HELA Landskrona – en vecka i mångfaldens tecken

2018-09-22 – 2018-09-29 | Skåne, Landskrona

Välkommen till en fullspäckad vecka med mässa, föreläsningar, workshops, öppet hus och mycket mer! Den 22 september går startskottet för HELA Landskrona – en vecka där Landskrona får visa upp vilket enormt engagemang det finns i staden och där samverkan, delaktighet, dialog och mångfald är nyckelorden!

• 22 sep

Stor mässa för föreningar i Landskrona

2018-09-22 | Skåne, Landskrona

Mångfaldsveckan HELA Landskrona startas igång med en stor mässa där mängder av idéburna organisationer visar upp sina verksamheter för Landskronaborna.

• 27 sep

Föreläsning: Sju nycklar till livslångt lärande

2018-09-27 | Skåne, Landskrona

Välkommen när Ann Gomér ger en spännande föreläsning om hur du med sju nycklar kan lära under hela livet. För både unga och gamla.

• 4 okt

Zombieöverlevnad - föreläsning med Herman Geijer

2018-10-04 | Skåne, Helsingborg

Hur förbereder du dig mentalt ifall en katastrof inträffar? Det vet Herman Geijer, zombieöverlevnadsexpert, som kommer och föreläser om katastrof- och krishantering torsdag 4 oktober i Helsingborg. Välkommen!

• 6 okt

Öppet hus

2018-10-06 | Skåne, Trelleborg

Hyresgästföreningen har öppet hus för dig och dina barn, kom och få tips och idéer hur du kan hjälpa till eller få hjälp i/av Hyresgästföreningen LH östra.