Medlemskväll: Workshop "Skapa ditt drömrum"

• Halmstad

Gillar du heminredning? Har du ett rum som du skulle vilja fixa till? Kom då till Halmstad tisdag den 4 september på workshopen ”Skapa ditt drömrum” som Hyresgästföreningen anordnar i samarbete med IKEA.

Skapa ditt drömrum i sju enkla steg

Workshopen blandar spännande teori med praktiska övningar och i sju enkla steg förvandlas din dröm till ett komplett inrett rum. Du som medlem är välkommen på denna kostnadsfria workshop, och du får även ta med dig en vän som ännu inte är medlem. Om vännen blir medlem under kvällen får ni båda var sin biobiljett!

Ta med ritning eller skiss
Du behöver ha med dig mått för det rum som du tänker dig fixa till. Det fungerar bra med en faktisk ritning eller en egen skiss där du själv har måttat upp avstånd.

Du vet väl om att du får sätta personlig prägel i din hyresrätt?
Om du betalar själv kan du exempelvis måla och tapetsera i din hyresrätt. Bara se till att resultatet blir snyggt, för ser det slarvigt ut kan värden ha rätt till ersättning. Planlösningen på lägenheten får man däremot inte ändra, så inte ta bort en vägg eller ändra på fast inredning. Men en lös vikvägg för att dela av ett rum är helt okej.

Anmäl dig redan idag – senast 29 augusti
Workshopen är gratis, men är begränsad till 50 personer så anmäl dig så snart som möjligt för att garantera din plats. Alla som kommer får fika och en goodiebag från IKEA.

Kontaktperson: Anmälan: , norraskane@hyresgastforeningen.se, 010-459 17 41

Händer just nu i Halland

• 14 aug

Kick-off för förtroendevalda inför valkampanj

2018-08-14 | Halland,Skåne, Helsingborg

Förtroendevalda i region norra Skåne bjuds in till regionkontoret på en kick-off tisdag den 14 augusti. Kick-offen kommer att handla om våra aktiviteter under de två kampanjveckor innan valet i september.

• 16 aug

"Komma ut"

2018-08-16 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

• 20 aug

Kom och lär dig mer om marknadshyror

2018-08-20 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Hotet om marknadshyror är en av Hyresgästföreningens absolut viktigaste frågor i valrörelsen! Oroväckande många politiska partier säger sig vilja slopa den så kallade Svenska modellen med förhandlade hyror baserade på bruksvärde, och istället införa marknadshyror.

• 21 aug

Delta i vår fototävling-vinn en middag för två

2018-08-21 | Halland,Västra Götaland,

Missa inte tillfället att delta i vår fototävling med hyresboendet som tema. Tävla i tre kategorier – priser till de bästa bidragen i varje kategori.

• 4 sep

Medlemskväll: Workshop "Skapa ditt drömrum"

2018-09-04 | Halland, Halmstad