Invigning av "Leva och bo i Sverige"

• Östra Göinge

Välkommen på invigning av studiecirkeln "Leva och bo i Sverige" – en ny mötesplats för nysvenska kvinnor i Östra Göinge kommun.

Montage ballonger och Asmaa Al-hourani

Kom och träffa ansvariga organisationer och kursledaren Asmaa Al-hourani under invigningen med trevligt mingel, dryck och lättare tilltugg. Då har du möjlighet att ställa frågor om studiecirkeln och anmäla ditt intresse att delta!

Om studiecirkeln "Leva och bo i Sverige"
Vid tio tillfällen under våren 2019 träffas gruppen med kursledaren Asmaa Al-hourani. Deltagarnas intresse och önskemål formar innehållet, men utgångspunkt är information om hur det fungerar att leva, bo och arbeta i Sverige. Samtal på svenska ligger som grund för träffarna så att deltagarna stärks genom att förstå svenska språket, samhällets normer, koder och värderingar. Genom kunskap och information öppnas vägar och möjlighet att rota sig i Sverige och skapa meningsfull sysselsättning.

Kursstart: måndag 28 januari
Tid: kl. 9.00-12.00
Antal deltagare: upp till 20 deltagare
Anmälan: kontakta Carolina Nilestam, Hyresgästföreningen

Välkommen!

Kontaktperson: Carolina Nilestam, carolina.nilestam@hyresgastforeningen.se, 010-459 17 48

Projektet ”Leva och bo i Sverige” är ett samarbete mellan Hyresgästföreningen Osby-Östra Göinge, Östra Göinge kommun, House of Beatrice, Göingehem och ABF Skåne Nordost.

Logotyp Hyresgästföreningen, Östra Göinge kommun, House of Beatrice, Göingehem och ABF

Händer just nu i Skåne

• 18 jan

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-01-18 | Skåne, Landskrona

Du som är vuxen och studerar på SFI eller SAS är välkommen på läxhjälp på Landskrona bibliotek på tisdagar och fredagar!

• 21 jan

Invigning av "Leva och bo i Sverige"

2019-01-21 | Skåne, Knislinge

• 21 jan

Café

2019-01-21 | Skåne, Billesholm

Utmärkt plats att träffa dina grannar, lära känna varandra och få information om området.

• 22 jan

Läxhjälp för vuxna i Landskrona

2019-01-22 | Skåne, Landskrona

• 23 jan

Språkcafé på Gamlegården

2019-01-23 | Skåne, Kristianstad

Välkommen till språkcaféet på Gamlegården i Kristianstad. Vi träffas på onsdagar - ingen anmälan behövs och vi bjuder på fika!