Stor inspirationskväll med Sébastien Boudet!

• Helsingborg

Hyresgästföreningen bjuder in dig till höstens inspirationskväll där bra mat står i fokus – bra för dig, miljön och plånboken. Det blir föreläsningar, utställare, försäljning och mingel!

Sébastien Boudet
Träffa konditorn och surdegs­bagaren, känd från Nyhetsmorgon och Dessertmästarna, som föreläser om sin passion för bröd.

”Portionen under tian”
Hanna Olvenmark berättar hur du fixar bra och billig mat.

Bland utställarna hittar du Wapnö gårdsbutik, köksinredningsbutiken Kitch'n och Matkooperativet i Helsingborg. Lär dig också mer om att odla på liten yta!

17.45 Dörrarna öppnas – Kolla in utställarna och testa Hyresquizet
18.15 Föreläsning – Hanna Olvenmark
18.45 Fika, besök utställare och tävla
19.30 Föreläsning – Sébastien Boudet
20.30 Tack för ikväll!

Evenemanget är gratis och öppet för medlemmar i Hyres­gästföreningen. Du får ta med dig en vän som ännu inte är medlem! Blir vännen medlem under kvällen får ni varsin biobiljett.

Anmälan: Senast söndag den 26 november till 010-459 17 41 eller till norraskane@hyresgastforeningen.se. Ange namn och e-post till alla som kommer samt vilka som är medlemmar. Begränsat antal platser.

Händer just nu i Halland

• 17 nov

Träff för förtroendevalda och aktiva medlemmar

2018-11-17 | Halland,Skåne, Helsingborg

Du som är förtroendevald eller aktiv medlem i Hyresgästföreningen region norra Skåne är inbjuden till träff på regionkontoret i Helsingborg lördag 17 november.

• 21 nov

Crush Talks - hur känns det att aldrig få en egen bostad?

2018-11-21 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Välkomna till Crush-Talks den 21 november med Carina Listerborn, professor i stadsbyggnad vid Institutionen för urbana studier och verksam vid Institutet för bostadsforskning vid Malmö universitet.

• 28 nov

Europas Braslia - en film om Sagal Hussein från Hjällbo

2018-11-28 | Halland,Västra Götaland, Göteborg

Inspirerade av Le Corbusiers idéer om staden som en maskin, och estetiken från Brasiliens nya huvudstad Brasilia, försökte stadsplanerarna i Göteborg bygga en ny stad för 200 000 invånare, mitt ute i skogen. Ingenting blev som dom hade planerat. Europas Brasilia berättar den episka historien om de nordöstra förorterna i Sveriges största industristad Göteborg.